Artikel in Fachzeitschriften und Sammelwerken

2015

Gellert, A. (2015). 'Die Striche sind doch die Zehner.' - Fokussieren auf mathematische Strukturen. Grundschulmagazin, 3/2015, 29-34.

2014

Gellert, A. (2014). Students discussing mathematics in small-group interactions: opportunities for discursive negotiation processes focused on contentious mathematical issues ZDM The International Journal on Mathematics Education, 46(6), 855-869.

 

Gellert, A. und Steinbring, H. (2014). Students constructing meaning for the number line in small-group discussions: negotiation of essential epistemological issues of visual representations. ZDM The International Journal on Mathematics Education, 46(1), 15-27.

2012

Gellert, A. und Steinbring, H. (2012): Dispute in mathematical classroom discourse – “No go” or chance for fundamental learning? In: Orbis scholae, vol. 6, 2012, n. 2, pp. 103–118.

2010

Böttinger, C.; A. Gellert; S. Marschall (2010): Denken besonders begabter Kinder. In: Böttinger, C. et al. (2010): Mathematik im Denken der Kinder. Anregungen zur mathematischen Reflexion. Seelze: Friedrich Verlag, S. 245-272.

 

Bräuning, K.; A. Gellert (2010): Die Entwicklung der Lehrerprofessionalisierung im Zuge kollegialer Reflexionen. In: Böttinger, C. et al. (2010): Mathematik im Denken der Kinder. Anregungen zur mathematischen Reflexion. Seelze: Friedrich Verlag, S. 101-109.

Kongressbeiträge

2013

Gellert, A (2013): Grundschulkinder erörtern verschiedenartige Deutungen eigener Lösungen - Interpretative Rekonstruktion mathematischer Argumentationsprozesse. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2013, Münster: WTM-Verlag Stein, 344-347.

2012

Gellert, A. (2012): Paper presented at the 6th Summer School of YERME (Young European Researcher in Mathematics Education, YESS-6, Faro, Portugal.
  Gellert, A. (2012): Discursive Negotiation of Mathematical Contention in Small Group Discussions. Paper presented at the 12th International Congress on Mathematical Education (ICME-12), Seoul, South Korea.
  Gellert, A. (2012): Diskursive Aushandlung mathematischer Strittigkeiten in Kleingruppengesprächen In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2012, Münster: WTM-Verlag Stein, 293-296.

2011

Gellert, A. (2011): Kleingruppendiskussionen über strittige mathematische Deutungen. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2011, Münster: WTM-Verlag Stein, 295-298.

 

Gellert, A. (2011): Contention in mathematical discourse in small groups in elementary school teaching. Paper presented at the ERME VII Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 7, 2011), Rzeszow, Poland.

 

Gellert, A., D. Küsters (2011): Prüfungsanmeldung. Moodle als Verwaltungs- und Organisationsinstrument. Informationen über die Datenbankfunktion abfragen. Beitrag zur Moodlemoot 2011, Elmshorn: www.moodlemoot.de.

 

Gellert, A., D. Küsters (2011): Kombinierte Nutzung von Moodle, phpMyAdmin und MySQL. Prüfungsanmeldung in Vorlesungen, Seminaren und Abschlussprüfungen. Beitrag zur Moodlemoot 2011, Elmshorn: www.moodlemoot.de.

2010

Gellert, A. (2010): Lehrerintervention im Unterrichtsdiskurs in Kleingruppen. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2010, Münster: WTM-Verlag Stein, 333-336.

 

Gellert, A. (2010): Teacher's Intervention in Mathematical Classroom Discourse in Small Groups. Paper presented at the 5th Summer School of YERME (Young European Researcher in Mathematics Education, YESS-5, Palermo, Italy).