2014 |
Stanja, J., Steinbring, H., ”Elementary stochastic seeing” in primary mathematics classrooms – epistemological foundation and empirical evaluation of a theoretical construct. In: S. Rezat, M. Hattermann & A. Peter-Koop (Eds.), Transformation in mathematics education – a new approach, pp. 291-310. |
|
Stanja, J., Steinbring, H., The epistemological character of visual semiotic means used in elementary stochastics learning. In: Wassong, Th., Frischemeier, D., Fischer, P.R., Hochmuth, R. & Bender, P. (Hrsg.), Mit Werkzeugen Mathematik und Stochastik lernen – Using Tools for Learning Mathematics and Statistics, pp. 223-235. |
2013 |
Stanja, J. (2013), The first foci of elementary school students dealing with prognosis tasks in interviews, Nordic Studies in Mathematics Education, 18 (4), .... |
|
Andra, C., Stanja, J.(2013), What does it mean to learn stochastics? Ideas, Symbols and procedures for randomness, CERME 8, Antalya, Turkey |
2012 |
Stanja, J. (2012),Role of artefacts and signs in elementary stochastic thinking, ICME |
|
Stanja, J. (2012), Überlegungen zur Analyse elementaren stochastischen Denkens aus semiotischer Perspektive, BzMU |
2011 |
Stanja, J. (2011), Wie verstehen Grundschulkinder stochastische Vorhersagen? Konzeption von Interviews zum Verständnis stochastischer Vorhersagen, BzMU |
2010 |
Stanja, J. (2010), Die Würfel sind gefallen: Repräsentationen im Stochastikunterricht. In: Der Mathematikunterricht, 1, S. 12-22 |
2009 |
Stanja, J. (2009), Repräsentationen stochastischer Inhalte in der Primarstufe, BzMU |