Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Fakultät Ingenieurwissenschaften, Abt. Bauwissenschaften, Fachgebiet Mechanik
Anschrift
Universitätsstr. 15
45141 Essen
45141 Essen
Raum
R12 S02 H96
Telefon
E-Mail
Funktionen
-
Wiss. Mitarbeiterinnen/Mitarbeiter, Mechanik
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2024 SS
-
2023 WS
-
2023 SS
-
2022 WS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Adaptive MOR techniques for non‐linear FE simulations of unit cells
93st Annual Meeting of the International Association of Applied Mathematics and Mechanics (GAMM), 30.Mai - 02.Juni 2023, Dresden,In: Proceedings in Applied Mathematics and Mechanics (PAMM) Jg. 23 (2023) Nr. 2, Special Issue: 93rd Annual Meeting of the International Association of Applied Mathematics and Mechanics (GAMM), e202300120Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
Adaptive methods for MOR in non‐linear FE simulations of unit cells
92st Annual Meeting of the International Association of Applied Mathematics and Mechanics (GAMM), 15. - 19. August 2023, Aachen,In: Proceedings in Applied Mathematics and Mechanics (PAMM) Jg. 22 (2023) Nr. 1, Special Issue: 92nd Annual Meeting of the International Association of Applied Mathematics and Mechanics (GAMM), e202200065Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
Model order reduction for small strain elasto‐plasticity based on an adaptive strategy
91st Annual Meeting of the International Association of Applied Mathematics and Mechanics (GAMM), GAMM 2020@21, 15 - 19 March 2021, Onlinekonferenz (Kassel, Germany),In: Proceedings in Applied Mathematics and Mechanics (PAMM) Jg. 20 (2021) Nr. 1, Special Issue: 91st Annual Meeting of the International Association of Applied Mathematics and Mechanics (GAMM), e202000182Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
Online-Selbsttests und -Vorkurse : ein Mittel zur nachhaltigen Qualitätsentwicklung im Bauingenieurwesen?In: Ursprünge hinterfragen - Vielfalt ergründen - Praxis einordnen: ReGeneration Hochschullehre / 48. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik „ReGeneration Hochschullehre - Kontinuität von Bildung, Qualitätsentwicklung und hochschuldidaktischer Praxis“" (dghd19), 5. bis 8. März 2019, Leipzig / Thielsch, Angelika; Bade, Claudia; Mitterauer, Lukas (Hrsg.) 2021, S. 97 - 109
-
Interactive online modules - Impacting the individual learning success in engineering mechanics?In: Varietas Delectat... Complexity is the New Normality: proceedings / SEFI 47th Annual Conference ; Budapest, 16.-20.09.2019 / Nagy, Balázs Vince; Murphy, Mike; Järvinen, Hannu-Matti; Kálmán, Anikó (Hrsg.) 2020, S. 862 - 870
-
Best of Germany: Interactive Online Modules as a Digital Support for Students in the Introductory Phase of Civil Engineering StudiesIn: Proceedings of EdMedia + Innovate Learning / EdMedia + Innovate Learning 2019, 24-28 June 2019, Amsterdam, Netherlands / Bastiaens, Theo J. (Hrsg.) 2019, S. 40 - 48
-
Verstetigung digitaler Hochschullehre in der Technischen Mechanik : Adaption eines Referenzmodells zur Qualitätssicherung in den Studienverlauf der BauwissenschaftenIn: Hochschuldidaktik erforscht Qualität: Profilbildung und Wertefragen in der Hochschulentwicklung III / Heuchemer, Sylvia; Spöth, Stefanie; Szczyrba, Birgit (Hrsg.) 2019, S. 97 - 111(Open Access)
-
The possibility of improving individual learning processes by a digital preliminary and introductory phase for civil engineering studentsIn: Creativity, innovation and entrepreneurship for engineering education excellence: proceedings of the 46th SEFI Annual Conference 2018, Copenhagen, Denmark / 46th SEFI Annual Conference 2018, Copenhagen, Denmark, 17 - 21 September 2018 2018, S. 1118 - 1124
-
Verankerung eines digitalen Förderkonzepts in den Studienstart der BauwissenschaftenIn: Digitalisierung und Hochschulentwicklung: Proceedings zur 26. Tagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V. / 26. Tagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V., 12.-14.09.2018, Essen / Getto, Barbara; Hintze, Patrick; Kerres, Michael (Hrsg.) 2018, S. 173 - 178(Open Access)
-
Können interaktive online Module die individuellen Lernprozesse im Bauingenieurstudium fördern? : Eine empirische Untersuchung in der Technischen Mechanik
4. JOTED-Technikdidaktik-Symposium 2019; 10.10. – 11.10.2019; Technische Universität Darmstadt,Darmstadt (2019) -
Best of Germany: Interactive online modules as a digital support for students in the introductory phase of civil engineering studies
EdMedia + Innovate Learning 2019, 24-28 June 2019, Amsterdam, Netherlands,Amsterdam (2019) -
Improving individual learning processes in civil engineering by the use of a digital support concept
18th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, 12.-16. August 2019,Aachen (2019) -
Interactive Online Modules In Engineering Mechanics – An Integral Part Of A Digitized University In The Future?
European Conference on Educational Research (ECER 2019); 3. bis 6. September 2019, Hamburg,Hamburg (2019) -
Interactive online modules for civil engineering students : Impacting the individual learning success in engineering mechanics?
47th SEFI Annual Conference, 16-19 September 2019, Budapest, Hungary,Budapest (2019) -
Online-Selbsttests und -Vorkurse : ein Mittel zur nachhaltigen Qualitätsentwicklung im Bauingenieurwesen?
dghd 2019 - 48. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik "Regeneration Hochschullehre", 5. – 8. März 2019, Leipzig,Leipzig (2019) -
The possibility of improving individual learning processes by a digital preliminary and introductory phase for civil engineering students
46th SEFI Annual Conference 17.-20. September 2018, Copenhagen, Danmark,Copenhagen (2018) -
Verankerung eines digitalen Förderkonzepts in den Studienstart der Bauwissenschaften
26. Tagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V., 12.-14.09.2018, Essen,Essen (2018) -
Förderung individueller Lernprozesse im Bauingenieurstudium : Kann die digitale Hochschullehre den Lernerfolg - speziell in der Technischen Mechanik - erhöhen?
elearn.nrw - Digitalisierung von Studium & Lehre, 1. September 2017 , Essen,Essen (2017)