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Es wurde 1 Person gefunden.
Informatik / SE
Anschrift
Gerlingstraße 16
45127 Essen
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Raum
S - GW 201
Telefon
Telefax
Webseite
Funktionen
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Gruppe der akademischen Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter, Prüfungsausschuss Angewandte Informatik - System Engineering
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Privatdozent/in, Spezifikation von Softwaresystemen
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Gruppe der akademischen Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter, Studien- und Prüfungsausschuss für das Lehramt Informatik
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
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Developing and evaluating an e-learning and e-assessment tool for organic chemistry in higher educationIn: Frontiers in Education Jg. 9 (2024) 1355078Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
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Automated Assessment of Conceptual Models in Education : A Systematic Literature ReviewIn: Enterprise Modelling and Information Systems Architectures Jg. 18 (2023) 2Online Volltext: dx.doi.org/
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Comparison of Required Competences and Task Material in Modeling EducationIn: Enterprise Modelling and Information Systems Architectures Jg. 18 (2023) 7Online Volltext: dx.doi.org/
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Digitalization of Multistep Chemistry Exercises with Automated Formative FeedbackIn: Journal of Science Education and Technology Jg. 32 (2023) Nr. 3, S. 453 - 467Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
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Building a Corpus of Task-Based Grading and Feedback Systems for Learning and Teaching ProgrammingIn: International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP) Jg. 12 (2022) Nr. 5, S. 26 - 41Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
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Toward a Competence Model for Graphical ModelingIn: ACM Transactions on Computing Education Jg. 23 (2022) Nr. 1, 15Online Volltext: dx.doi.org/
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Kompetenzorientiertes E-Assessment für die grafische, konzeptuelle ModellierungIn: HMD: Praxis der Wirtschaftsinformatik Jg. 58 (2021) Nr. 6, S. 1350 - 1363Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
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Technical Aspects of Automated Item Generation for Blended Learning Environments in Biology : An Analysis of Two Case Studies from the Fields of Botany and GeneticsIn: i-com: Journal of Interactive Media Jg. 19 (2020) Nr. 1, S. 3 - 15Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext
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E-Assessment Using Variable-Content Exercises in Mathematical StatisticsIn: Journal of Statistics and Data Science Education (JSDSE) Jg. 26 (2018) Nr. 3, S. 174 - 189Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
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An architecture for modular grading and feedback generation for complex exercisesIn: Science of Computer Programming Jg. 129 (2016) S. 35 - 47Online Volltext: dx.doi.org/
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ProFormA : an XML-based exchange format for programming tasksIn: E-Learning and Education (eleed) Jg. 11 (2015) Nr. 1,Online Volltext (Open Access)
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Organisation und Implementierung PC-gestützter Prüfungen an der Universität Duisburg-EssenIn: E-teaching.org (2010)
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2. Workshop zur Modellierung in der HochschullehreIn: Joint Proceedings of Modellierung 2020 Short, Workshop and Tools & Demo Papers / Modellierung 2020, 19.-21.02.2020, Wien / Michael, Judith; Bork, Dominik (Hrsg.) (2020) S. 56 - 57Online Volltext (Open Access)
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Workshop "Software Engineering für E-Learning-Systeme" (SEELS)In: Software Engineering Workshops 2018: Combined Proceedings of the Workshops of the German Software Engineering Conference 2018 (SE 2018) / 5th Collaborative Workshop on Evolution and Maintenance of Long-Living Software Systems (EMLS 2018) , 6 March 2018, Ulm / Krusche, Stephan; Schneider, Kurt; Kuhrmann, Marco; Heinrich, Robert; Jung, Reiner; Konersmann, Marco; Schmieders, Eric; Striewe, Michael; Strickroth, Sven; Lucke, Ulrike; Lichter, Horst; Riehle, Dirk; Steffens, Andreas; Höttger, Robert; Teßmer, Jörg; Steghöfer, Jan-Philipp (Hrsg.) (2018) S. 51Online Volltext (Open Access)
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VorwortIn: Automatische Bewertung von Programmieraufgaben / 3rd Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2017), 5-6 October 2017, Potsdam, Germany (2017)Online Volltext (Open Access)
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Auf dem Weg zur intelligenten E-PrüfungIn: Abstractband: e-Prüfungs-Symposium ePS 18. – 19. November 2015 // Paderborn / e-Prüfungs-Symposium - ePS, 18. bis 19. November 2015, Paderborn (2017) S. 76 - 78
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Code reading exercises using run time tracesIn: Proceedings of the 2014 conference on Innovation & technology in computer science education (ITiCSE 2014) / Innovation and Technology in Computer Science Education Conference ; ITICSE ; 21-25 June 2014, Uppsala, Sweden (2014) S. 346Online Volltext: dx.doi.org/
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Architectural Revision of the E-Assessment System JACKIn: Proceedings of the 16th European Conference on Software Architecture: ECSA 2022; Tracks and Workshops / 16th European Conference on Software Architecture (ECSA 2022); Prague, Czech Republic; 19 - 23 September 2022 2023, S. 19 - 26Online Volltext: dx.doi.org/
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Domain-Specific Automatic Item Generation for Higher Competence Levels : A Comparative Study on Three CasesIn: Methodologies and Intelligent Systems for Technology Enhanced Learning: 13th International Conference; Proceedings / Milrad, Marcelo; Otero, Nuno; Sánchez‑Gómez, María Cruz; Mena, Juan José.; Durães, Dalila; Sciarrone, Filippo; Alvarez-Gómez, Claudio; Rodrigues, Manuel; Vittorini, Pierpaolo; Gennari, Rosella; Di Mascio, Tania; Temperini, Marco; De la Prieta, Fernando; 13th International Conference on Methodologies and Intelligent Systems for Technology Enhanced Learning (MIS4TEL 2023): Guimaraes, Portugal; 12 - 14 July 2023 2023, S. 152 - 159Online Volltext: dx.doi.org/
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Patterns for the Advanced Design of Programming Exercises Supported by Technology-Enhanced Assessment SystemsIn: EuroPLop '22: Proceedings of the 27th European Conference on Pattern Languages of Programs / 27th European Conference on Pattern Languages of Programs (EuroPLop); July 6 - 10, 2022; Irsee, Germany 2023 12Online Volltext: dx.doi.org/
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Strukturformeln für Moleküle zeichnen und differenziertes Feedback erhalten: Eine integrierte Lösung im Rahmen des E-Assessment-Systems JACKIn: 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI) / 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI) : 11.-13. September 2023, Aachen, Deutschland / Röpke, René; Schroeder, Ulrik (Hrsg.) 2023, S. 273 - 274Online Volltext: dx.doi.org/
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Umgang der DELFI-Community mit Forschungsdaten und SoftwareartefaktenIn: 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI) / 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI) : 11.-13. September 2023, Aachen, Deutschland / Röpke, René; Schroeder, Ulrik (Hrsg.) 2023, S. 167 - 172Online Volltext: dx.doi.org/
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A Lightweight Method for Modelling Technology-Enhanced Assessment ProcessesIn: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2022): Vol. 1 / 14th International Conference on Computer Supported Education, 22 to 24 April 2022, Online / Cukurova, Mutlu; Rummel, Nikol (Hrsg.) 2022, S. 149 - 156Online Volltext: dx.doi.org/
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A Self-adaptive Mechanism for Serious Quiz GamesIn: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2022): Vol. 1 / 14th International Conference on Computer Supported Education, 22 to 24 April 2022, Online / Cukurova, Mutlu (Hrsg.) 2022, S. 165 - 172Online Volltext: dx.doi.org/
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Efficient Structural Analysis of Source Code for Large Scale Applications in EducationIn: Proceedings of the IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON 2022): Digital Transformation for Sustainable Engineering Education / IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON 2022) : Digital Transformation for Sustainable Engineering Education, 28.-31.03.2022, Tunis / Kallel, Ilhem; Kammoun, Habib M.; Hsairi, Lobna (Hrsg.) 2022, S. 24 - 30Online Volltext: dx.doi.org/
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Piloteinsatz einer E-Assessment-Plattform für die grafische ModellierungIn: DELFI 2022: 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V. / 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., DELFI 2022, 12. bis 14. September 2022, Karlsruhe, Germany / Henning, Peter A.; Striewe, Michael; Wölfel, Matthias; Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) (Hrsg.) 2022, S. 233 - 234Online Volltext: dx.doi.org/
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Where Does All the Data Go? : A Review of Research on E-Assessment DataIn: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2022): Vol. 1 / 14th International Conference on Computer Supported Education, 22 to 24 April 2022, Online / Cukurova, Mutlu (Hrsg.) 2022, S. 157 - 164Online Volltext: dx.doi.org/
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Design Patterns for Submission Evaluation within E-Assessment SystemsIn: 26th European Conference on Pattern Languages of Programs: Proceedings / 26th European Conference on Pattern Languages of Programs: EuroPLoP 2021V, 07.-09.07.2021, Virtual 2021 32Online Volltext: dx.doi.org/
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Workshop on Software Engineering for E-Learning Systems (SEELS'21)In: Software Engineering 2021 / Pudlitz, Florian; Brokhausen, Florian; Vogelsang, Andreas; Fachtagung des GI-Fachbereichs Softwaretechnik, Software Engineering 2021 - Conference of the GI Software Engineering Section, SE 2021; Braunschweig; 22 - 26 February 2021 / Koziolek, Anne; Schaefer, Ina; Seidl, Christoph (Hrsg.) 2021, S. 135 - 136Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
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1st International Workshop on Essence in Education Training (WEET 2020)In: 2020 IEEE 32nd Conference on Software Engineering Education and Training (CSEE and T 2020) / Conference on Software Engineering Education & Training (CSEE&T), 9-12 Nov. 2020, Virtual Conference, Germany 2020, S. 294 - 295Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
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Ansätze zur automatischen Generierung von Aufgaben zum Modellverstehen am Beispiel von UML-SequenzdiagrammenIn: Joint Proceedings of Modellierung 2020 Short, Workshop and Tools & Demo Papers / Modellierung 2020, 19.-21.02.2020, Wien / Michael, Judith; Bork, Dominik (Hrsg.) 2020, S. 77 - 88Online Volltext (Open Access)
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Aufgaben mit automatischem Feedback zu chemischen Atom-OrbitalschemataIn: DeLFI 2020: 18. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V. / DeLFI 2020, 18. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 14.-18. September 2020, Online / Zender, Raphael; Ifenthaler, Dirk; Leonhardt, Thiemo; Schumacher, Clara (Hrsg.) 2020, S. 109 - 119Online Volltext (Open Access)
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Automated measurement of competencies and generation of feedback in object-oriented programming coursesIn: 11th IEEE Global Engineering Education Conference / EDUCON 2020; Porto, Portugal; 27 - 30 April 2020 Jg. April 2020, S. 329 - 338Online Volltext: dx.doi.org/
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Automatische Aufgabengenerierung über Linked Open Data am Beispiel der ArchäologieIn: DELFI 2019: Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien; Proceedings / DELFI 2019 ; 16.–19. September 2019; Berlin, Deutschland / Pinkwart, Niels; Konert, Johannes (Hrsg.) 2019, S. 115 - 120Online Volltext: dx.doi.org/
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Best of two worlds : using two assessment tools in one courseIn: Technology Enhanced Assessment / 21st International Conference on Technology Enhanced Assessment, TEA 2018; Amsterdam; Netherlands; 10 - 11 December 2018 / Draaijer, Silvester; Joosten-ten Brinke, Desirée; Ras, Eric (Hrsg.) 2019, S. 121 - 139Online Volltext: dx.doi.org/
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Components and design alternatives in E-assessment systemsIn: Software Architecture: Proceedings / 13th European Conference, ECSA 2019, Paris, France, September 9–13, 2019 2019, S. 220 - 228Online Volltext: dx.doi.org/
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Domain-Specific Extensions for an E-Assessment SystemIn: Advances in Web-Based Learning – ICWL 2019: Proceedings / 18th International Conference, Magdeburg, Germany, September 23–25, 2019 2019, S. 327 - 331Online Volltext: dx.doi.org/
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Dynamic generation of assessment items using wikidataIn: Technology Enhanced Assessment / 21st International Conference on Technology Enhanced Assessment, TEA 2018; Amsterdam; Netherlands; 10 - 11 December 2018 / Draaijer, Silvester; Joosten-ten Brinke, Desirée; Ras, Eric (Hrsg.) 2019, S. 1 - 15Online Volltext: dx.doi.org/
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Technische Aspekte der automatischen: Aufgabengenerierung für Blended Learning Angebote in der Biologie : Eine Analyse an zwei Fallbeispielen aus der Botanik und GenetikIn: DELFI 2019: Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien; Proceedings / DELFI 2019 ; 16.–19. September 2019; Berlin, Deutschland / Pinkwart, Niels; Konert, Johannes (Hrsg.) 2019, S. 91 - 102Online Volltext: dx.doi.org/
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Automatische Generierung von Aufgaben zum CodeverständnisIn: DeLFI 2018: die 16. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V., 10.-12. September 2018, Frankfurt am Main, Deutschland / 16. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V., 10.-12. September 2018, Frankfurt am Main, Germany / Krömker, Detlef; Schroeder, Ulrik (Hrsg.) 2018, S. 153 - 164(Open Access)
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Die E-Learning-Landschaft der UDE : Lerntools und Systeme im ÜberblickIn: Flexibles Lernen mit digitalen Medien ermöglichen: strategische Verankerung und Erprobungsfelder guter Praxis an der Universität Duisburg-Essen / van Ackeren, Isabell; Kerres, Michael; Heinrich, Sandrina (Hrsg.) 2018, S. 445 - 456(Open Access)
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Towards a pattern catalogue for e-assessment system integrationIn: SE-WS 2018: Software Engineering Workshops 2018 / SE-WS 2018, Workshops of the German Software Engineering Conference 2018 (SE 2018) Ulm, Germany, March 06, 2018 / Krusche, Stephan (Hrsg.) 2018, S. 62 - 65
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A Dashboard for Visualizing Software Engineering Processes Based on ESSENCEIn: Proceedings of the 5th IEEE Working Conference on Software Visualization, VISSOFT 2017 / VISSOFT 2017; Shanghai; China; 18 - 19 September 2017 Jg. 2017-October 2017, S. 134 - 138Online Volltext: dx.doi.org/
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Towards competency based testing and feedback : competency definition and measurement in the field of algorithms & data structuresIn: Proceedings of 2017 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) / Global Engineering Education Conference, EDUCON 2017, 25-28 April 2017, Athen, Griechenland 2017, S. 517 - 526Online Volltext: dx.doi.org/
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Evaluation automatisierter Ansätze für die Bewertung von ModellierungsaufgabenIn: Die 14. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. :: Proceedings / DeLFI 2016; Potsdam; Germany; 11 - 14 September 2016 / Lucke, Ulrike; Schwill, Andreas; Zender, Raphael (Hrsg.) 2016, S. 203 - 214
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From ESSENCE to Theory Oriented Software EngineeringIn: SOFSEM 2016: Theory and Practice of Computer Science / 42nd International Conference on Current Trends in Theory and Practice of Computer Science, Harrachov, Czech Republic, January 23-28, 2016 / Freivalds, Rūsiņš Mārtiņš; Engels, Gregor; Catania, Barbara (Hrsg.) 2016, S. 43 - 50Online Volltext: dx.doi.org/
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Towards deriving programming competencies from student errorsIn: Proceedings 2016 International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering: LaTiCE 2016 / Fourth International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering (LaTiCE 2016), 31. März - 3. April 2016, Mumbai, Indien 2016, S. 19 - 23Online Volltext: dx.doi.org/
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A framework for generic exercises with mathematical contentIn: 2015 International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering (LaTiCE 2015) / 2015 International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering (LaTiCE 2015) ; Taipei, Taiwan, 9 - 12 April 2015 2015, S. 70 - 75Online Volltext: dx.doi.org/
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Aufwand und Nutzen parametrisierbarer, pfadbasierter AufgabenIn: DeLFI 2015 - die 13. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. / 13. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. : 1.-4. September 2015 München, Deutschland / Pongratz, Hans J.; Keil, Reinhard (Hrsg.) 2015, S. 325 - 327
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Automatisierte Bewertung von Programmieraufgaben : Szenarien, Werkzeuge, PerspektivenIn: GML² 2015: Grundfragen Multimedialen Lehrens und Lernens : Die offene Hochschule: Vernetztes Lehren und Lernen / 14. E-Learning-Tagung „GML²: Grundfragen Multimedialen Lehrens und Lernens“, 10.-11. März 2016, Berlin 2015, S. 134 - 144
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Evolution of the E-Assessment Framework JACKIn: Software Engineering Workshops 2015: Gemeinsamer Tagungsband der Workshops der Tagung Software Engineering 2015 / Workshops der Tagung Software Engineering 2015 (SE-WS 2015), 17.-18. März 2015, Dresden, Deutschland 2015, S. 118 - 120Online Volltext (Open Access)
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Java, LEDs und ein RaspberryPi : ein Projektversuch mit ErstsemesternIn: Software Engineering im Unterricht der Hochschulen 2015: Tagungsband des 14. Workshops "Software Engineering im Unterricht der Hochschulen" 2015 / 14. Workshops "Software Engineering im Unterricht der Hochschulen", SEUH 2015, 26. - 27. Februar 2015, Dresden / Schmolitzky, Axel; Hauptmann, Anna Sabine (Hrsg.) 2015, S. 93 - 101Online Volltext (Open Access)
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On Flexible Multiple Choice Questions with ParametersIn: Proceedings of the 14th European Conference on e-Learning / ECEL 2015 : 14th European Conference on e-Learning, 29./30. Oktober 2015, Hatfield, United Kingdom / Jefferies, Amanda; Cubric, Marija (Hrsg.) 2015, S. 523 - 529
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A Review of Static Analysis Approaches for Programming ExercisesIn: Computer Assisted Assessment: Research into E-Assessment ; International Conference, CAA 2014 ; Zeist, The Netherlands, June 30 – July 1, 2014 ; Proceedings / International Computer-Assisted Assessment Conference ; CAA ; June 30 - July 1, 2014, Zeist, The Netherlands / Kalz, Marco; Ras, Eric (Hrsg.) 2014, S. 100 - 113Online Volltext: dx.doi.org/
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Automated assessment of UML activity diagramsIn: Proceedings of the ACM Innovation and Technology in Computer Science Education Conference / The ACM Innovation and Technology in Computer Science Education Conference : June 21 - 25, 2014, Uppsala, Sweden 2014, S. 336Online Volltext: dx.doi.org/
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Begleitende E-Assessments als Unterstützung großer Grundlagenveranstaltungen in der StudieneingangsphaseIn: Grundfragen Multimedialen Lehrens und Lernens: der Qualitätspakt E-Learning im Hochschulpakt 2020 ; [Tagungsband] ; GML2 2014 2014, S. 150 - 163
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Concepts and realisations of flexible exercise design and feedback generation in an e-assessment system for mathematicsIn: Workshop and Work in Progress Papers at CICM 2014: Joint Proceedings of the MathUI, OpenMath and ThEdu Workshops and Work in Progress track at CICM co-located with Conferences on Intelligent Computer Mathematics (CICM 2014) / Workshop and Work in Progress Papers at Conferences on Intelligent Computer Mathematics (CICM 2014), 7-11 July 2014, Coimbra, Portugal / England, Matthew; Davenport, James H.; Kohlhase, Andrea; Kohlhase, Michael; Libbrecht, Paul; Neuper, Walther; Quaresma, Pedro; Sexton, Alan P.; Sojka, Petr; Urban, Josef; Watt, Stephen M. (Hrsg.) 2014Online Volltext (Open Access)
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JACK und MaStEr : Universitätsübergreifende Weiterentwicklung zweier Mathematik-Vorkurs-Konzepte mit computerbasierter Diagnose und FörderungIn: Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2014: Beiträge zum gleichnamigen Symposium am 7. & 8. November 2014 an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster / Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2014 "Lesen, schreiben, rechnen, heuristisch denken lernen - intelligentes Üben in der Hochschulmathematik", 7.-8. November 2014, Münster; Paravicini, Walther Dietrich; Schnieder, Jörn 2014, S. 197 - 208
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Wiederverwendbarkeit von Programmieraufgaben durch Interoperabilität von ProgrammierlernsystemenIn: DeLFI 2014: die 12. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. ; 15.-17. September 2014 in Freiburg 2014, S. 97 - 108
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Analyse von Programmieraufgaben durch SoftwareproduktmetrikenIn: Software Engineering im Unterricht der Hochschulen 2013: Tagungsband des 13. Workshops "Software Engineering im Unterricht der Hochschulen" 2013 / 13. Workshop "Software Engineering im Unterricht der Hochschulen" (SEUH 2013), 28. Feb. - 1. März 2013, Aachen, Germany / Spillner, Andreas; Lichter, Horst (Hrsg.) 2013, S. 59 - 68Online Volltext (Open Access)
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Beobachtungen zur Motivation der Studierenden bei verschiedenen FrageformatenIn: DeLFI 2013: die 11. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) ; 8. - 11. 9. 2013 in Bremen / Breiter, Andreas (Hrsg.) 2013, S. 35 - 46
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Bewertung von kurzen Freitextantworten in automatischen PrüfungssystemenIn: DeLFI 2013: die 11. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) / 11. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik (DeLFI 2013), 8.-11. 9. 2013, Bremen / Breiter, Andreas; Rensing, Christoph (Hrsg.) 2013, S. 227 - 232
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Generierung von Zusatzinformationen in automatischen Systemen zur Bewertung von ProgrammieraufgabenIn: Automatische Bewertung von Programmieraufgaben / First Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2013), 28. October 2013, Hannover, Germany / Priss, Uta; Striewe, Michael (Hrsg.) 2013, S. 86 - 93Online Volltext (Open Access)
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JACK revisited : Scaling up in multiple dimensionsIn: Scaling up Learning for Sustained Impact: Proceedings / 8th European Conference, on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2013, Paphos, Cyprus, September 17-21, 2013 / Hernández-Leo, Davinia; Ley, Tobias; Klamma, Ralf; Harrer, Andreas (Hrsg.) 2013, S. 635 - 636Online Volltext: dx.doi.org/
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Modellierung und Enactment mit ESSENCEIn: Software engineering 2013: Workshopband : (inkl. Doktorandensymposium) / Fachtagung des GI-Fachbereichs Softwaretechnik ; 26. Februar - 1. März 2013 in Aachen 2013, S. 405 - 414
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Trace alignment for automated tutoringIn: Proceedings of CAA 2013 International Conference / CAA 2013 International Conference, Marseille, France, 28 October - 1 November 2013 2013
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Refounding software engineering : the semat initiative (invited presentation)In: 34th International Conference on Software Engineering (ICSE), 2012: Proceedings / International Conference on Software Engineering, 2 - 9 June 2012, Zurich, Switzerland / Glinz, Martin (Hrsg.) 2012, S. 1649 - 1650
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Towards an agile foundation for the creation and enactment of software engineering methods : the SEMAT ApproachIn: Joint Proceedings of co-located Events at the 8th European Conference on Modelling Foundations and Applications (ECMFA 2012) / ECMFA 2012, July 4-5 2012, Kopenhagen, Denmark / Störrle, Harald; Botterweck, Goetz (Hrsg.) 2012, S. 279 - 290
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Automated Checks on UML DiagramsIn: Proceedings of the 16th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education / ITiCSE '11; Darmstadt, Germany; 27 - 29 June 2011 2011, S. 38 - 42Online Volltext: dx.doi.org/
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Studentische Interaktion mit automatischen PrüfugnssystemenIn: DeLFI 2011 - Die 9. e-Learning Fachtagung Informatik / DeLFI 2011, 9. E-Learning-Fachtagung Informatik, 5. - 8. September 2011, Dresden / Rohland, Holger; Kienle, Andrea; Friedrich, Steffen (Hrsg.) 2011, S. 209 - 220
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Studentische Interaktion mit automatischen PrüfungssystemenIn: DeLFI 2011 - 9th e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft fur Informatik e.V. / 9. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V., 5. - 8. September 2011, Technische Universität Dresden / Rohland, Holger (Hrsg.) 2011, S. 209 - 219
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Using Run Time Traces in Automated Programming TutoringIn: Proceedings of the 16th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education / ITiCSE '11; Darmstadt, Germany; 27 - 29 June 2011 2011, S. 303 - 307Online Volltext: dx.doi.org/
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Continuous Maintenance of Multiple Abstraction Levels in Program CodeIn: Future trends of model-driven development: proceedings of the 2nd International Workshop on Future Trends of Model-Driven Development, FTMDD 2010 / International Workshop on Future Trends of Model-Driven Development, Funchal, Madeira, Portugal, 8 - 12 June 2010 / Ferreira Pires, Luís; Hammoudi, Slimane (Hrsg.) 2010, S. 68 - 79
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Enabling Graph Transformations on Program CodeIn: Pre-Proceedings GraBaTs 2010 / 4th International Workshop on Graph Based Tools, September 28th 2010, University of Twente, Enschede, The Netherlands / da Lara, Juan; Varro, Daniel (Hrsg.) 2010, S. 29 - 40
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Feedback-Moeglichkeiten in automatischen PruefungssystemenIn: DeLFI 2010: 8. Tagung der Fachgruppe E-Learning der Gesellschaft für Informatik e.V. : 12. - 15. September 2010, Universität Duisburg-Essen / DeLFI 2010 „Interaktive Kulturen“, 8. Tagung der Fachgruppe E-Learning der Gesellschaft für Informatik e.V., Essen, Germany, 12.-15.09.2010 / Kerres, Michael; Ojstersek, Nadine; Schroeder, Ulrik; Hoppe, Heinz Ulrich (Hrsg.) 2010, S. 85 - 96
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Monitoring model specifications in program code patternsIn: Models@run.time 2010: Proceedings of the 5th Workshop on Models@run.time / 5th Workshop on Models@run.time (MRT-2010), 5 October 2010, Oslo, Norway 2010, S. 60 - 71Online Volltext (Open Access)
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SyLaGen - An Extendable Tool Environment for Generating LoadIn: Proceedings of "Measurement, Modelling and Evaluation of Computing Systems" and "Dependability and Fault Tolerance" / 15th International GI/ITG Conference, MMB&DFT 2010, Essen, Germany, March 15-17, 2010 / Müller-Clostermann, Bruno; Echtle, Klaus; Rathgeb, Erwin P. (Hrsg.) 2010, S. 307 - 310Online Volltext: dx.doi.org/
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SyLaGen: From Academic Tool Engineering Requirements to a new Model-based Development ApproachIn: Third International Workshop on Academic Software Development Tools and Techniques 2010, S. 32 - 43
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Tool Support for Continuous Maintenance of State Machine Models in Program CodeIn: Proceedings of the 25th IEEE/ACM International Conference on Automated Software Engineering / ASE '10, IEEE/ACM International Conference on Automated Software Engineering, Antwerp, Belgium, September 20 - 24, 2010 / Pecheur, Charles; Andrews, Jamie; Di Nitto, Elisabetta (Hrsg.) 2010, S. 175 - 176Online Volltext: dx.doi.org/
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Visualizing Data Structures in an E-Learning SystemIn: Proceedings of the 2nd International Conference on Computer Supported Education: Vol. 1 / 2nd International Conference on Computer Supported Education : Valencia, Spain, April 7 - 10, 2010 / Moinhos Cordeiro, Jose A.; Shishkov, Boris; Verbraeck, Alexander; Helfert, Markus (Hrsg.) 2010, S. 172 - 179
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A Flexible and Modular Software Architecture for Computer Aided Assessments and Automated MarkingIn: Proceedings of the 1st International Conference on Computer Supported Education 2009 2009, S. 54 - 61
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Effekte automatischer Bewertungen für Programmieraufgaben in Übungs- und PrüfungssituationenIn: DeLFI 2009 - Die 7. E-Learning Fachtagung Informatik / Schwill, Andreas; Apostolopoulos, Nicolas (Hrsg.) 2009, S. 223 - 234
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Embedding Behavioral Models into Object-Oriented Source CodeIn: Software Engineering 2009: Fachtagung des GI-Fachbereichs Softwaretechnik ; 02. - 06.03.2009 in Kaiserslautern / Software Engineering 2009 ; Fachtagung GI-Fachbereich Softwaretechnik ; 02. - 06.03.2009, Kaiserslautern, Germany / Liggesmeyer, Peter; Engels, G.; Münch, J.; Dörr, J.; Riegel, N. (Hrsg.) 2009, S. 51 - 62
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Embedding State Machine Models in Object-Oriented Source CodeIn: Proceedings of the 3rd Workshop on Models@run.time at MODELS 2008 2008, S. 6 - 15
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UPPAAL-Modelle als ausführbare Spezifikation in JavaIn: Software Engineering 2008: Workshopband ; Fachtagung des GI-Fachbereichs Softwaretechnik, 18. - 22.02.2008 in München / Software Engineering 2008 ; Fachtagung GI-Fachbereich Softwaretechnik ; 18. - 22.02.2008, München, Germany / Maalej, Walid; Bruegge, Bernd (Hrsg.) 2008, S. 212 - 218
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Using a Triple Graph Grammar for State Machine ImplementationsIn: Graph Transformations: Proceedings of the 4th International Conference on Graph Transformations, ICGT 2008. - (Lecture Notes in Computer Science ; 5214) 2008, S. 514 - 516
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Dependency analysis and manipulation using abstract syntax graphsIn: Joint Astrenet/Sosornet Workshop on Source Code Analsysis and Software Services 2007, S. 1 - 4
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DELFI 2022 : 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V.
20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., DELFI 2022, 12. bis 14. September 2022, Karlsruhe, Germany,In: GI-Edition : Lecture Notes in Informatics ; Proceedings Bonn Jg. 322 (2022) 268 Seiten -
Software Engineering Workshops 2018 : Combined Proceedings of the Workshops of the German Software Engineering Conference 2018 (SE 2018)
Workshops of the German Software Engineering Conference 2018 (SE 2018), 6 March 2018, Ulm, Germany,In: CEUR Workshop Proceedings Aachen Jg. 2066 (2018) 110 SeitenOnline Volltext (Open Access) -
Automatische Bewertung von Programmieraufgaben
Second Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben", ABP 2015), 6 November 2015, Wolfenbüttel, Germany,In: CEUR Workshop Proceedings Aachen Jg. 1496 (2015)Online Volltext (Open Access) -
Automatische Bewertung von Programmieraufgaben
First Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2013), 28. October 2013, Hannover, Germany,In: CEUR Workshop Proceedings Aachen Jg. 1067 (2013)Online Volltext (Open Access) -
Automated analysis of software artefacts - a use case in e-assessmentDuisburg, Essen (2014) VII, Bl., 193 S. : graph. Darst.
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Integrated E-AssessmentEssen (2024) X, 274 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
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Zweiter Jahresbericht zum Projekt "Bildungsgerechtigkeit im Fokus" (Teilprojekt 1.2 - "Blended Learning") an der Fakultät für WirtschaftswissenschaftenIn: ICB Research Reports Essen Jg. 59 (2014) iv, 46 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
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Erster Jahresbericht zum Projekt "Bildungsgerechtigkeit im Fokus" (Teilprojekt 1.2 - 'Blended Learning') an der Fakultät für WirtschaftswissenschaftenIn: ICB Research Reports Essen Jg. 54 (2013) v, 61 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
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Computer Aided Assessments and Programming Exercises with JACKIn: ICB Research Reports Essen Jg. 28 (2008) vi, 40 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
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Towards digitalisation of summative and formative assessments in academic teaching of statistics
Fifth International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering (LaTiCE 2017), 20-23 April 2017, Hong Kong, China,Hong Kong (2017)