Die Personen am Instituts für Psychologie

Daten fehlerhaft? Sie können Ihre Daten im Informationssystem der Universität DuECampus selbst ändern. Sie benötigen dazu Ihre Uni-Kennung. Für einen Neu-Eintrag wenden Sie sich bitte an das Dekanat.

Fakultät für Bildungswissenschaften

Anschrift
Universitätsstr. 2
45141 Essen
Raum
S06 S06 A07
Telefon

Funktionen

  • Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Institut für Psychologie

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Ialuna, Francesca; Civitillo, Sauro; Schachner, Maja K.; Jugert, Philipp
    Culturally responsive teaching self-efficacy and cultural diversity climate are positively associated with the academic and psychological adjustment of immigrant and nonimmigrant students
    In: Cultural Diversity & Ethnic Minority Psychology (2024) in press
  • Ialuna, Francesca; Civitillo, Sauro; Jugert, Philipp
    Culturally responsive teaching, teacher-student relationship and school belongingness : A multi-informant study in ethnically diverse classrooms
    In: Learning, Culture and Social Interaction Jg. 47 (2024) 100839
  • Ialuna, Francesca; Civitillo, Sauro; McElvany, Nele; Leyendecker, Birgit; Jugert, Philipp
    Resilience in multicultural classrooms : School relationships can protect the school adjustment of immigrant, refugee and non‐immigrant children
    In: British Journal of Educational Psychology (BJEP) (2024) in press
  • Ialuna, Francesca Eugenia; Pfaff, Nicolle; Preusche, Zuzanna M.; Schwittek, Jessica; Wagner, K.
    Gender-Publication-Gap als Thema in der universitären Gleichstellungsarbeit : Befunde, offene Fragen und Maßnahmen
    In: Erziehungswissenschaft Jg. 34 (2023) Nr. 66, S. 49 - 59
  • Civitillo, Sauro; Ialuna, Francesca Eugenia; Lieck, Dwayne; Jugert, Philipp
    Do infrahumanization or affective prejudice drive teacher discrimination against Romani students? : A conceptual replication of Bruneau et al. (2020) in Germany
    In: Peace and Conflict: Journal of Peace Psychology Jg. 28 (2022) Nr. 3, S. 340 - 344
  • Jugert, Philipp; Kaiser, Marie; Ialuna, Francesca Eugenia; Civitillo, Sauro
    Researching race-ethnicity in race-mute Europe
    In: Infant and Child Development Jg. 31 (2022) Nr. 1, S. e2260
  • Buchmüller, Thimo; Lembcke, Hanna; Ialuna, Francesca Eugenia; Busch, Julian; Leyendecker, Birgit
    Mental Health Needs of Refugee Children in Specialized Early Education and Care Programs in Germany
    In: Journal of Immigrant and Minority Health Jg. 22 (2020) Nr. 1, S. 22 - 33
  • Preprints

  • Ialuna, Francesca Eugenia; Civitillo, Sauro; McElvany, Nele; Leyendecker, Birgit; Jugert, Philipp
    Resilience in multicultural classrooms : do positive relationships moderate the language proficiency-school adjustment link?
    (2023)
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Civitillo, Sauro; Ialuna, Francesca; Jugert, Philipp
    Stereotype und Vorurteile gegenüber Roma-Schüler*innen : Ein Überblick zu den Ursachen, zu Interventionen und bewährten Praktiken
    In: Stereotype in der Schule II: Ursachen und Möglichkeiten der Intervention / Glock, Susanne (Hrsg.) 2022, S. 235 - 263
  • Dissertation

  • Ialuna, Francesca Eugenia;
    Valuing Cultural Diversity at School : how schools and teachers can promote the adjustment of immigrant, refugee and non-immigrant children
    Duisburg, Essen (2024) VI, 274 Seiten