Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Fakultät für Bildungswissenschaften
Anschrift
Universitätsstr. 2
45141 Essen
45141 Essen
Raum
S06 S06 A07
Telefon
E-Mail
Funktionen
-
Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Institut für Psychologie
Aktuelle Veranstaltungen
-
2024 WS
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2024 SS
-
2023 WS
-
2023 SS
-
2022 WS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Culturally responsive teaching self-efficacy and cultural diversity climate are positively associated with the academic and psychological adjustment of immigrant and nonimmigrant studentsIn: Cultural Diversity & Ethnic Minority Psychology (2024) in pressOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Culturally responsive teaching, teacher-student relationship and school belongingness : A multi-informant study in ethnically diverse classroomsIn: Learning, Culture and Social Interaction Jg. 47 (2024) 100839Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Resilience in multicultural classrooms : School relationships can protect the school adjustment of immigrant, refugee and non‐immigrant childrenIn: British Journal of Educational Psychology (BJEP) (2024) in pressOnline Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Gender-Publication-Gap als Thema in der universitären Gleichstellungsarbeit : Befunde, offene Fragen und MaßnahmenIn: Erziehungswissenschaft Jg. 34 (2023) Nr. 66, S. 49 - 59Online Volltext: dx.doi.org/; Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Do infrahumanization or affective prejudice drive teacher discrimination against Romani students? : A conceptual replication of Bruneau et al. (2020) in GermanyIn: Peace and Conflict: Journal of Peace Psychology Jg. 28 (2022) Nr. 3, S. 340 - 344Online Volltext: dx.doi.org/
-
Researching race-ethnicity in race-mute EuropeIn: Infant and Child Development Jg. 31 (2022) Nr. 1, S. e2260Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Mental Health Needs of Refugee Children in Specialized Early Education and Care Programs in GermanyIn: Journal of Immigrant and Minority Health Jg. 22 (2020) Nr. 1, S. 22 - 33Online Volltext: dx.doi.org/
-
Resilience in multicultural classrooms : do positive relationships moderate the language proficiency-school adjustment link?(2023)Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Stereotype und Vorurteile gegenüber Roma-Schüler*innen : Ein Überblick zu den Ursachen, zu Interventionen und bewährten PraktikenIn: Stereotype in der Schule II: Ursachen und Möglichkeiten der Intervention / Glock, Susanne (Hrsg.) 2022, S. 235 - 263Online Volltext: dx.doi.org/
-
Valuing Cultural Diversity at School : how schools and teachers can promote the adjustment of immigrant, refugee and non-immigrant childrenDuisburg, Essen (2024) VI, 274 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)