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Development and evaluation of formative assessment practices in inquiry-based learning
Analysis of the use of media in science
Optimization and evaluation of learning opportunities for chemistry (pre-service) teachers
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ComeMINT-Network | training through networking - networking through training. Conditions for success of adaptive STEM education modules in community networks
CoSMaS – Conceptual Strand Maps for Science
FLaME – Feedback, Lernerfolg und affektive Merkmale beim Experimentieren
DECoSTE - Designing and Enacting Coherent Science Teacher Education
FinChen - Fachsprache in Chemie entwickeln [Developing language in chemistry]
Lernerfolg mit der digitalen Lernleiter [succesfull learning with Ladders of Learning]
FiRe2 – Feedback im Referendariat zu externen Repräsentationen [Feedback during in-service teacher education regarding multiple external representations]
CAU-LiB – Lehramt in Bewegung [Optimizing teacher education at Kiel University]
Publikation aus dem Projekt: Lorentzen, J., Friedrichs, G., Ropohl, M. & Steffensky, M. (2019). Förderung der wahrgenommenen Relevanz von fachlichen Studieninhalten: Evaluation einer Intervention im Lehramtsstudium Chemie. Unterrichtswissenschaft, 47(1), 29-49. DOI 10.1007/s42010-018-00036-1
MiU – Medien im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht [Media in mathematics and science]
Publikation aus dem Projekt: Ropohl, M., Lindmeier, A., Härtig, H., Kampschulte, L., Mühling, A. & Schwanewedel, J. (Hrsg.) (2018). Medieneinsatz im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht. Fachübergreifende Perspektiven auf zentrale Fragestellungen. Hamburg: Joachim Herz Stiftung Verlag.
PICoSTE – Promoting Instructional Coherence in Science through Teacher Education
Publikation aus dem Projekt: Nordine, J., Sorge, S., Delen, I., Evans, R., Juuti, K., Lavonen, J., Nilsson, P., Ropohl, M. & Stadler, M. (2021). Promoting Coherent Science Instruction through Coherent Science Teacher Education: A Model Framework for Program Design. Journal of Science Teacher Education. Advance online publication. DOI 10.1080/1046560X.2021.1902631
ASSIST-ME – Assess Inquiry in Science, Technology and Mathematics Education
Publikation aus dem Projekt: Rönnebeck, S., Bernholt, S. & Ropohl, M. (2016). Searching for a common ground – A literature review of empirical research on scientific inquiry activities. Studies in Science Education, 52(2), 161-197. DOI: 10.1080/03057267.2016.1206351
member of the international committee of the National Association for Research in Science Teaching (NARST; since 2020)
strand chair for research strand 11 ‘Evaluation and Assessment of Student Learning and Development‘ der European Science Education Research Association (ESERA; since 2018)