Francesca Ialuna

Im Rahmen meiner Promotion möchte ich die schulische Integration neuzugewanderter und geflüchteter Kinder und Familien in Deutschland untersuchen.

Wichtige Stationen im Lebenslauf
Forschungsschwerpunkte
Kontakt
Projekte am Kolleg
Publikationen
Vorträge

Wichtige Stationen in Ausbildung und Lebenslauf

05/2020 - jetzt

Wissenschaftliche Mitarbeiterin: AG Interkulturelle Psychologie - Migration und Integration, Universität Duisburg-Essen

02/2020 - 04/2020 &

06/2018 - 11/2019

Wissenschaftliche Mitarbeiterin: AG Familienforschung, Fakultät für Psychologie, Ruhr-Universität Bochum
10/2015 - 12/2017 M.Sc. Community Psychology, Universität Padua
10/2011 - 12/2017 BSc. Psychologie, Universität Triest

 

Forschungsschwerpunkte

  •  Kulturelle Sozialisation
  • Elternbeteiligung in der Schule und kindlicher Schulerfolg
  • Resilienzforschung

Fakultät für Bildungswissenschaften

Anschrift
Universitätsstr. 2
45141 Essen
Raum
S06 S06 A07
Telefon

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Ialuna, Francesca; Civitillo, Sauro; Schachner, Maja K.; Jugert, Philipp
    Culturally Responsive Teaching Self-Efficacy and Cultural Diversity Climate Are Positively Associated With the Academic and Psychological Adjustment of Immigrant and Nonimmigrant Students
    In: Cultural Diversity & Ethnic Minority Psychology (2024) in press
  • Ialuna, Francesca; Civitillo, Sauro; Jugert, Philipp
    Culturally responsive teaching, teacher-student relationship and school belongingness : A multi-informant study in ethnically diverse classrooms
    In: Learning, Culture and Social Interaction Jg. 47 (2024) 100839
  • Ialuna, Francesca; Civitillo, Sauro; McElvany, Nele; Leyendecker, Birgit; Jugert, Philipp
    Resilience in multicultural classrooms : School relationships can protect the school adjustment of immigrant, refugee and non‐immigrant children
    In: British Journal of Educational Psychology (BJEP) (2024) in press
  • Ialuna, Francesca Eugenia; Pfaff, Nicolle; Preusche, Zuzanna M.; Schwittek, Jessica; Wagner, K.
    Gender-Publication-Gap als Thema in der universitären Gleichstellungsarbeit : Befunde, offene Fragen und Maßnahmen
    In: Erziehungswissenschaft Jg. 34 (2023) Nr. 66, S. 49 - 59
  • Civitillo, Sauro; Ialuna, Francesca Eugenia; Lieck, Dwayne; Jugert, Philipp
    Do infrahumanization or affective prejudice drive teacher discrimination against Romani students? : A conceptual replication of Bruneau et al. (2020) in Germany
    In: Peace and Conflict: Journal of Peace Psychology Jg. 28 (2022) Nr. 3, S. 340 - 344
  • Jugert, Philipp; Kaiser, Marie; Ialuna, Francesca Eugenia; Civitillo, Sauro
    Researching race-ethnicity in race-mute Europe
    In: Infant and Child Development Jg. 31 (2022) Nr. 1, S. e2260
  • Buchmüller, Thimo; Lembcke, Hanna; Ialuna, Francesca Eugenia; Busch, Julian; Leyendecker, Birgit
    Mental Health Needs of Refugee Children in Specialized Early Education and Care Programs in Germany
    In: Journal of Immigrant and Minority Health Jg. 22 (2020) Nr. 1, S. 22 - 33
  • Preprints

  • Ialuna, Francesca Eugenia; Civitillo, Sauro; Schachner, Maja; Jugert, Philipp
    Culturally responsive teaching self-efficacy and cultural diversity climate are positively associated with the academic and psychological adjustment of immigrant and non-immigrant students
    (2023)
  • Ialuna, Francesca Eugenia; Civitillo, Sauro; McElvany, Nele; Leyendecker, Birgit; Jugert, Philipp
    Resilience in multicultural classrooms : do positive relationships moderate the language proficiency-school adjustment link?
    (2023)
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Civitillo, Sauro; Ialuna, Francesca; Jugert, Philipp
    Stereotype und Vorurteile gegenüber Roma-Schüler*innen : Ein Überblick zu den Ursachen, zu Interventionen und bewährten Praktiken
    In: Stereotype in der Schule II: Ursachen und Möglichkeiten der Intervention / Glock, Susanne (Hrsg.) 2022, S. 235 - 263
  • Dissertation

  • Ialuna, Francesca Eugenia;
    Valuing Cultural Diversity at School : how schools and teachers can promote the adjustment of immigrant, refugee and non-immigrant children
    Duisburg, Essen (2024) VI, 274 Seiten
  • Buchmüller, T., Ialuna, F., Leyendecker, B., & Busch, J. (März, 2019). What Makes the Difference? Assessing the Impact of German Preschool Programs for Newly Arrived Immigrant and Refugee Children on Developmental Trajectories. Symposium für die Society for Research on Educational Effectiveness (SREE), Spring Conference 2019, Washington (DC), USA
  • Busch, J., Buchmüller, T., Lembcke, H., Ialuna, F. & Leyendecker B. (Juli, 2018). Get ready for school! Exploring school readiness of recently arrived refugee children. Poster vorgestellt am 25th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD), Gold Coast, Australien
  • Ialuna, F. (November, 2017). Bildungswünsche und Erziehungsziele von rumänischen Zuwanderern. Vortrag gehalten für die RuhrFutur Stiftung, Essen.