Assoziierte Mitglieder
Francesca Ialuna
Im Rahmen meiner Promotion möchte ich die schulische Integration neuzugewanderter und geflüchteter Kinder und Familien in Deutschland untersuchen.
Wichtige Stationen im Lebenslauf |
Forschungsschwerpunkte |
Kontakt |
Projekte am Kolleg |
Publikationen |
Vorträge |
Wichtige Stationen in Ausbildung und Lebenslauf
05/2020 - jetzt |
Wissenschaftliche Mitarbeiterin: AG Interkulturelle Psychologie - Migration und Integration, Universität Duisburg-Essen |
02/2020 - 04/2020 & 06/2018 - 11/2019 |
Wissenschaftliche Mitarbeiterin: AG Familienforschung, Fakultät für Psychologie, Ruhr-Universität Bochum |
10/2015 - 12/2017 | M.Sc. Community Psychology, Universität Padua |
10/2011 - 12/2017 | BSc. Psychologie, Universität Triest |
Forschungsschwerpunkte
- Kulturelle Sozialisation
- Elternbeteiligung in der Schule und kindlicher Schulerfolg
- Resilienzforschung
Fakultät für Bildungswissenschaften
Anschrift
Universitätsstr. 2
45141 Essen
45141 Essen
Raum
S06 S06 A07
Telefon
E-Mail
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Culturally Responsive Teaching Self-Efficacy and Cultural Diversity Climate Are Positively Associated With the Academic and Psychological Adjustment of Immigrant and Nonimmigrant StudentsIn: Cultural Diversity & Ethnic Minority Psychology (2024) in pressOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Culturally responsive teaching, teacher-student relationship and school belongingness : A multi-informant study in ethnically diverse classroomsIn: Learning, Culture and Social Interaction Jg. 47 (2024) 100839Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Resilience in multicultural classrooms : School relationships can protect the school adjustment of immigrant, refugee and non‐immigrant childrenIn: British Journal of Educational Psychology (BJEP) (2024) in pressOnline Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Gender-Publication-Gap als Thema in der universitären Gleichstellungsarbeit : Befunde, offene Fragen und MaßnahmenIn: Erziehungswissenschaft Jg. 34 (2023) Nr. 66, S. 49 - 59Online Volltext: dx.doi.org/; Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Do infrahumanization or affective prejudice drive teacher discrimination against Romani students? : A conceptual replication of Bruneau et al. (2020) in GermanyIn: Peace and Conflict: Journal of Peace Psychology Jg. 28 (2022) Nr. 3, S. 340 - 344Online Volltext: dx.doi.org/
-
Researching race-ethnicity in race-mute EuropeIn: Infant and Child Development Jg. 31 (2022) Nr. 1, S. e2260Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Mental Health Needs of Refugee Children in Specialized Early Education and Care Programs in GermanyIn: Journal of Immigrant and Minority Health Jg. 22 (2020) Nr. 1, S. 22 - 33Online Volltext: dx.doi.org/
-
Culturally responsive teaching self-efficacy and cultural diversity climate are positively associated with the academic and psychological adjustment of immigrant and non-immigrant students(2023)
-
Resilience in multicultural classrooms : do positive relationships moderate the language proficiency-school adjustment link?(2023)Online Volltext: dx.doi.org/
-
Stereotype und Vorurteile gegenüber Roma-Schüler*innen : Ein Überblick zu den Ursachen, zu Interventionen und bewährten PraktikenIn: Stereotype in der Schule II: Ursachen und Möglichkeiten der Intervention / Glock, Susanne (Hrsg.) 2022, S. 235 - 263Online Volltext: dx.doi.org/
-
Valuing Cultural Diversity at School : how schools and teachers can promote the adjustment of immigrant, refugee and non-immigrant childrenDuisburg, Essen (2024) VI, 274 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
Artikel in Zeitschriften
Preprints
Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden
Dissertation
- Buchmüller, T., Ialuna, F., Leyendecker, B., & Busch, J. (März, 2019). What Makes the Difference? Assessing the Impact of German Preschool Programs for Newly Arrived Immigrant and Refugee Children on Developmental Trajectories. Symposium für die Society for Research on Educational Effectiveness (SREE), Spring Conference 2019, Washington (DC), USA
- Busch, J., Buchmüller, T., Lembcke, H., Ialuna, F. & Leyendecker B. (Juli, 2018). Get ready for school! Exploring school readiness of recently arrived refugee children. Poster vorgestellt am 25th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD), Gold Coast, Australien
- Ialuna, F. (November, 2017). Bildungswünsche und Erziehungsziele von rumänischen Zuwanderern. Vortrag gehalten für die RuhrFutur Stiftung, Essen.