Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Geisteswissenschaften / Philosophie
Anschrift
Universitätsstr. 12
45141 Essen
45141 Essen
Raum
R12 V02 D17
E-Mail
Sprechzeiten
nach Vereinbarung
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2024 SS
-
2022 SS
-
2019 WS
-
2013 WS
-
2013 SS
-
2012 WS
-
2012 SS
-
2011 WS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Simulating experiences : Unjust credibility deficits without identity prejudicesIn: Philosophical Explorations Jg. 27 (2024) Nr. 2: Special issue: Empathy and the Boundaries of Interpersonal, S. 197 - 211Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Empathy’s Role in Different Levels of Understanding Literature : Empirical and Philosophical PerspectivesIn: The Journal of Aesthetics and Art Criticism Jg. 79 (2021) Nr. 2, S. 239 - 244Online Volltext: dx.doi.org/
-
Empathy and the boundaries of interpersonal understanding : introductionIn: Philosophical Explorations Jg. 27 (2024) Nr. 2, S. 123 - 127Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Empathic Understanding : Historical and Recent Perspectives on Empathy’s Role in Social Cognition and AestheticsIn: Empathy’s Role in Understanding Persons, Literature, and Art / Petraschka, Thomas; Werner, Christiana (Hrsg.) (2023) S. 1 - 22Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
“Tell me, how does it feel?" : Learning what it is like through literatureIn: Empathy’s Role in Understanding Persons, Literature, and Art / Petraschka, Thomas; Werner, Christiana (Hrsg.) 2023, S. 174 - 196Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Imagination and Experience : Philosophical ExplorationsNew York (2024) xii, 409 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/
-
Empathy’s Role in Understanding Persons, Literature, and ArtIn: Routledge studies in contemporary philosophy New York, NY (2023) 388 S.Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)