Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2020 SS
-
2019 WS
-
2019 SS
-
2018 WS
-
2018 SS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Zero-an Uncommon Number : Preschoolers‘ Conceptual Understanding of ZeroIn: International Electronic Journal of Elementary Education (IEJEE) Jg. 14 (2022) Nr. 3, S. 353 - 361Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Mismatch of the South African Foundation Phase Curriculum Demands and Learners’ Current KnowledgeIn: African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education Jg. 24 (2020) Nr. 1, S. 10 - 20Online Volltext: dx.doi.org/
-
Relation of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) to basic number skills and arithmetic fact retrieval in childrenIn: Research in Developmental Disabilities Jg. 103 (2020) S. 103697Online Volltext: dx.doi.org/
-
State- and trait-math anxiety and their relation to math performance in children : The role of core executive functionsIn: Cognition Jg. 200 (2020) 104271Online Volltext: dx.doi.org/
-
Relation of state-and trait-math anxiety to intelligence, math achievement and learning motivationIn: Journal of Numerical Cognition Jg. 5 (2019) Nr. 3, S. 371 - 399Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Meerkat Maths – A comprehensive maths learning programme for Grade-RIn: South African Journal of Childhood Education Jg. 8 (2018) Nr. 2, a565Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
A Competency Model of Place Value Understanding in South African Primary School PupilsIn: African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education Jg. 21 (2017) Nr. 1, S. 37 - 48Online Volltext: dx.doi.org/
-
Kombinatorikaufgaben in der dritten Grundschulklasse : Darstellung, Abstraktionsgrad und Strategieeinsatz als Einflussfaktoren auf die LösungsgüteIn: Journal für Mathematik-Didaktik: JMD Jg. 38 (2017) Nr. 2, S. 263 - 289Online Volltext: dx.doi.org/
-
„Hier kann man’s sehen, aber was macht man da?“ : Direktes und indirektes Vergleichen von LängenIn: Fördermagazin Grundschule (2016) Nr. 3, Vergleichen und Messen, S. 25 - 28
-
IntroductionIn: Diversity Dimensions in Mathematics and Language Learning: Perspectives on Culture, Education and Multilingualism / Fritz-Stratmann, Annemarie; Gürsoy, Erkan; Herzog, Moritz (Hrsg.) (2021) S. vii - ixOnline Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Fifth-grade students’ production of mathematical word problemsIn: Diversity Dimensions in Mathematics and Language Learning: Perspectives on Culture, Education and Multilingualism / Gürsoy, Erkan; Herzog, Moritz / Fritz-Stratmann, Annemarie (Hrsg.) 2021, S. 350 - 369Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Theory-based early numeracy programme adapted to learners' pre-knowledge The 'Meerkat Maths' programmeIn: Glimpses into Primary School Teacher Education in South Africa / Gravett, Sarah; Henning, Elizabeth (Hrsg.) 2020, S. 115 - 130
-
Development of a sustainable place value understandingIn: International Handbook of Mathematical Learning Difficulties: From the Laboratory to the Classroom / Fritz, Annemarie; Haase, Vitor Geraldi; Räsänen, Pekka (Hrsg.) 2019, S. 561 - 580Online Volltext: dx.doi.org/
-
Entwicklung eines tragfähigen StellenwertverständnissesIn: Handbuch Rechenschwäche: Lernwege, Schwierigkeiten und Hilfen bei Dyskalkulie / Fritz-Stratmann, Annemarie; Schmidt, Siegbert; Ricken, Gabi (Hrsg.) 2017
-
Diversity Dimensions in Mathematics and Language Learning : Perspectives on Culture, Education and MultilingualismIn: DaZ-Forschung Berlin Jg. 24 (2021) 417 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)