Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Fakultät Bildungswissenschaften
Anschrift
Universitätsstr. 2
45141 Essen
45141 Essen
Raum
S06 S00 C21
Telefon
Funktionen
-
Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Institut für Berufs- und Weiterbildung
Aktuelle Veranstaltungen
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2024 SS
-
2023 WS
-
2023 SS
-
2022 WS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Virtual Reality in Vocational Training : A Study Demonstrating the Potential of a VR-based Vehicle Painting Simulator for Skills Acquisition in Apprenticeship TrainingIn: Technology, Knowledge and Learning Jg. 29 (2024) Nr. 2, S. 697 - 712Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Vom Pixel zur Präsenz : Rückblick auf das JFMH 2023 an der Universität Duisburg-Essen
11. Tagung des Jungen Forums für Medien und Hochschulentwicklung (JFMH), 27. und 28. Juli 2023, Essen Germany,In: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung (2024) Nr. 58: Spannungsfeld der digitalen Kompetenz, S. 1 - 12Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
Kognitive Prozesse in Screening-Prozessen : Suchstrategien in der BildungstechnologieforschungIn: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung Jg. 54 (2023) S. 103 - 124Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Learning about Victims of Holocaust in Virtual Reality : The Main, Mediating and Moderating Effects of Technology, Instructional Method, Flow, Presence, and Prior KnowledgeIn: Multimodal Technologies and Interaction Jg. 7 (2023) Nr. 3, 28Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Presence and Flow as Moderators in XR-Based Sustainability EducationIn: Sustainability Jg. 15 (2023) Nr. 23, S. 16496Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Vocational Training in Virtual Reality: A Case Study Using the 4C/ID ModelIn: Multimodal Technologies and Interaction Jg. 6 (2022) Nr. 7, 49Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
A Framework for the Use of Immersive Virtual Reality in Learning EnvironmentsIn: International Journal of Emerging Technologies in Learning Jg. 15 (2020) Nr. 24, S. 208 - 224Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Editorial: Tagungsband des Jungen Forums für Medien und Hochschulentwicklung 2023
11. Tagung des Jungen Forums für Medien und Hochschulentwicklung (JFMH), 27. und 28. Juli 2023, Essen Germany,In: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung (2024) Nr. 58: Spannungsfeld der digitalen Kompetenz, S. i - viOnline Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
The Virtual Painting Shop : Investigating the Effects of Interaction Techniques in Virtual RealityIn: Proceedings of the 24th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2024) / 24th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2024): 01-04 July 2024; Nicosia, North Cyprus 2024, S. 213 - 215Online Volltext: dx.doi.org/
-
Levels of Immersive Teaching and Learning : Influences of Challenges in the Everyday ClassroomIn: Immersive Education: Designing for Learning / MacDowell, Paula; Lock, Jennifer 2023, S. 107 - 122Online Volltext: dx.doi.org/
-
Beyond Viewing Counts, Likes & Co : An Analysis of Instructional Videos on YoutubeIn: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2022): Vol. 1 / 14th International Conference on Computer Supported Education, 22 to 24 April 2022, Online 2022, S. 236 - 241Online Volltext: dx.doi.org/
-
Experiencing Flow in Virtual Reality : An investigation of complex interaction structures of learning-related variablesIn: Proceedings of the 19th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age, CELDA 2022 / 19th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age, CELDA 2022; 8 November 2022 through 10 November 2022; Lisbon, Portugal; 2022, S. 177 - 184Online Volltext (Open Access)
-
An academic conference in virtual reality? : Evaluation of a SocialVR conferenceIn: Proceedings of 2021 7th International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN) / International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN) ; May 17 – June 10, 2021, online / Economou, Daphne; Peña-Rios, Anasol; Dengel, Andreas; Dodds, Heather; Mentzelopoulos, Markos; Klippel, Alexander; Erenli, Kai; Lee, Mark J. W.; Richter, Jonathon (Hrsg.) 2021, S. 1 - 6Online Volltext: dx.doi.org/
-
Beyond the horizon : Integrating immersive learning environments in the everyday classroomIn: Proceedings of 2021 7th International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN) / International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN) ; May 17 – June 10, 2021, online / Economou, Daphne; Peña-Rios, Anasol; Dengel, Andreas; Dodds, Heather; Mentzelopoulos, Markos; Klippel, Alexander; Erenli, Kai; Lee, Mark J. W.; Richter, Jonathon (Hrsg.) 2021, S. 380 - 384Online Volltext: dx.doi.org/
-
HandLeVR : Action-oriented learning in a VR painting simulatorIn: Emerging Technologies for Education: 4th International Symposium, SETE 2019, Held in Conjunction with ICWL 2019, Magdeburg, Germany, September 23–25, 2019 ; Revised Selected Papers / International Symposium on Emerging Technologies for Education ; SETE 2019 ; ICWL 2019 ; Magdeburg, September 23–25, 2019 / Popescu, Elvira; Hao, Tianyong; Hsu, Ting-Chia; Xie, Haoran; Temperini, Marco; Chen, Wei (Hrsg.) 2020, S. 46 - 51Online Volltext: dx.doi.org/
-
Investigating learners' motivation towards a virtual reality learning environment : A pilot study in vehicle paintingIn: Proceedings of the 3rd IEEE International Conference on Artificial Intelligence and Virtual Reality 2020 / AIVR 2020; Virtual, Utrecht; Netherlands; 14 - 18 December 2020 2020, S. 390 - 393Online Volltext: dx.doi.org/
-
Spannungsfeld der digitalen Kompetenz
11. Tagung des Jungen Forums für Medien und Hochschulentwicklung (JFMH), 27. und 28. Juli 2023, Essen Germany,In: MedienPädagogik : Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung ; Themenheft Zürich Jg. 58 (2024) 132 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
Immersives Lehren und Lernen mit Augmented und Virtual Reality : Teil 2In: Medien Pädagogik Berlin Jg. 51 (2023) 459 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Immersives Lehren und Lernen mit Augmented und Virtual Reality : Teil 1In: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung ; Themenheft Berlin Jg. 47 (2022) 391 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)