Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Fak. für Mathematik
Anschrift
Thea-Leymann-Str. 9
45127 Essen
45127 Essen
Raum
WSC-O-2.47
Telefon
Telefax
E-Mail
Funktionen
-
Wiss. Mitarbeiterinnen/Mitarbeiter, Mathematik
Aktuelle Veranstaltungen
-
2024 WS
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2024 SS
-
2023 WS
-
2023 SS
-
2022 WS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Comparing reusable, atomic feedback with classic feedback on a linear equations task using text mining and qualitative techniquesIn: British Journal of Educational Technology (2024)Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Validity of multiple-choice digital formative assessment for assessing students’ (mis)conceptions : evidence from a mixed-methods study in algebraIn: ZDM - Mathematics Education: The International Journal on Mathematics Education Jg. 56 (2024) Nr. 4, S. 713 - 726Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Investigating students’ understanding of algebraic letters using latent class analysisIn: Proceedings of the 47th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 2024) / 47th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 2024): 17 - 21 July 2024; Auckland, New Zealand 2024, S. 145 - 152
-
SMART – eine verstehensorientierte Online-Diagnostik amBeispiel VariablenverständnisIn: Beiträge zum Mathematikunterricht 2022: 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main / 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main / IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Hrsg.) 2023, S. 311 - 314
-
Potential and challenges of SMART as an online diagnostic tool in comparison to diag-nostic interviews using the example of understanding variablesIn: MEDA3 Mathematics Education in Digital Age 3: Proceedings of the 13th ERME Topic Conference (ETC13) / 13th ERME Topic Conference (ETC13): 7 – 9 September 2022; Nitra, Slovakia / Weigand, Hans-Georg; Donevska-Todorova, Ana; Faggiano, Eleonora; Iannone, Paola; Medová, Janka; Tabach, Michal; Turgut, Melih (Hrsg.) 2022, S. 208 - 215
-
SMART – online formative assessment : Professionalising teachers & enhancing students’ understandingIn: Proceedings of the 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) / 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12): 2nd – 5th February 2022; Bozen, Italy 2022
-
SMARTA—online-diagnostic to reveal students’ algebraic thinking and enhance teachers’ diagnostic competenciesIn: Proceedings of the 15th International Conference on Technology in Mathematics Teaching (ICTMT 15) / 15th International Conference on Technology in Mathematics Teaching (ICTMT 15): September 13–16, 2022; Copenhagen, Denmark / Jankvist, Uffe Thomas; Elicer, Raimundo; Clark-Wilson, Alison; Weigand, Hans-Georg; Thomsen, Marianne (Hrsg.) 2022, S. 290 - 297Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Verstehensorienterte Online-Diagnostik : Ein SMARTer WegIn: Digitales Lernen in Distanz und Präsenz: Herbsttagung 2021 des Arbeitskreises Mathematikunterricht und digitale Werkzeuge in der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik am 24.09.2021 / Herbsttagung 2021 des Arbeitskreises Mathematikunterricht und digitale Werkzeuge in der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, 24.09.2021, Online-Konferenz / Reinhold, Frank; Schacht, Florian (Hrsg.) 2022, S. 65 - 71Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)