Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Fakultät Bildungwissenschaften
Anschrift
Berliner Platz 6-8
45127 Essen
45127 Essen
Raum
WST-C.08.14
Telefon
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Open Educational Resources in K-12 : Common Predictors for Creating and Reusing Fall ShortIn: Open Praxis Jg. 16 (2024) Nr. 3, S. 347 - 361Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Editorial : Forschungssynthesen in der MediendidaktikIn: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung Jg. 54 (2023) S. i - viiiOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Invisible borders in educational technology research? : A comparative analysisIn: Educational Technology Research and Development Jg. 71 (2023) Nr. 3, S. 1349 - 1370Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Kognitive Prozesse in Screening-Prozessen : Suchstrategien in der BildungstechnologieforschungIn: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung Jg. 54 (2023) S. 103 - 124Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Methodische Ansätze zu Evidenzsynthesen in der Bildungstechnologie : eine tertiäre ÜbersichtsarbeitIn: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung Jg. 54 (2023) S. 167 - 191Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
The impact of augmented reality on cognitive load and performance : A systematic reviewIn: Journal of Computer Assisted Learning Jg. 38 (2022) Nr. 1, S. 285 - 303Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
A scoping review of research instruments for measuring student engagement: : In need for convergenceIn: International Journal of Educational Research Open Jg. 2-2 (2021) 100099Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
A systematic map of research characteristics in studies on augmented reality and cognitive loadIn: Computers and Education Open (CAEO) Jg. 2 (2021) 100036Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Facilitating student engagement through educational technology in higher education : A systematic review in the field of arts and humanitiesIn: Australasian Journal of Educational Technology Jg. 36 (2020) Nr. 4, S. 126 - 150Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Mapping research in student engagement and educational technology in higher education : a systematic evidence mapIn: International Journal of Educational Technology in Higher Education Jg. 17 (2020) Nr. 1, 2Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Recommender in AI-enhanced Learning : An Assessment from the Perspective of Instructional DesignIn: Open Education Studies Jg. 2 (2020) Nr. 1, S. 101 - 111Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
The position of Distance Education in a journal networkIn: Distance Education Jg. 40 (2019) Nr. 4, S. 438 - 453Online Volltext: dx.doi.org/
-
An analysis of the Australasian Journal of Educational Technology 2013-2017In: Australasian Journal of Educational Technology Jg. 34 (2018) Nr. 4, S. 168 - 183Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Psychological tests from a (fuzzy-) logical point of viewIn: Quality and Quantity Jg. 50 (2015) Nr. 6, S. 2395 - 2416Online Volltext: dx.doi.org/
-
Systematic Reviews in Educational Technology Research: Potential and pitfalls
EdMedia + Innovate Learning, World conference on educational Media and Technology, 25-29 June 2018, Amsterdam,(2018) -
Learning by Doing? : Reflections on Conducting a Systematic Review in the Field of Educational TechnologyIn: Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives and Application / Zawacki-Richter, Olaf; Kerres, Michael; Bedenlier, Svenja; Bond, Melissa; Buntins, Katja (Hrsg.) 2019, S. 111 - 127Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Systematic Reviews in Educational Research : Methodology, Perspectives and ApplicationWiesbaden (2019) XXI, 161 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)