Svenja Boegel
Dissertation project
Investigation of the effects of feedback on cognitive and affective student characteristics when planning experiments using the control of variable strategy
In the project "FLaME - Feedback, Learning Success and affective Manners in Experimentation" the effects of feedback on cognitive and affective student characteristics in planning experiments using the control of variable strategy are investigated.
Curriculum vitae
- Since 04/2022
PhD-student at the Department of Chemistry Education University Duisburg-Essen - 03/2020 - 02/2022
Master of Education, teaching degree Gymnasium/Gesamtschule Biology/Chemistry at the University of Duisburg-Essen - 10/2020 - 03/2022
Student assistant at the University of Duisburg-Essen Chemistry Education - 04/2020 - 09/2020
Student Assistant at the University of Duisburg-Essen Chemistry Education - 03/2018 - 04/2019
Student assistant at the Center for Teacher Education (ZLB) University of Duisburg-Essen - 09/2017 - 02/2018
Semester abroad in Biology at Cardiff University in Wales - 10/2016 - 03/2020
Bachelor of Science, teaching degree Gymnasium/Gesamtschule Biology/Chemistry at the University of Duisburg-Essen - 10/2015 - 07/2016
Studies of Biochemistry at the Ruhr University Bochum - 06/2015
Abitur at the Albert Einstein Gymnasium in Rumeln Kaldenhausen (German university entrance qualification)
Publications
Conference proceedings
Boegel, S. & Ropohl, M. (2023). Die Rolle affektiver Schüler*innenmerkmale im Prozess des formativen Assessments. In H. van Vorst (Hrsg.), Lernen, Lehren und Forschen in einer digital geprägten Welt. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung 2022 (Bd. 43, S. 734-737). Verfügbar unter: https://gdcp-ev.de/tagungsbaende/tagungsband-2023-band-43/.
Presentations
Boegel, S. & Ropohl, M. (2023). Effects of feedback during inquiry phases in chemistry classes. 2023 Summer School of the European Science Education Research Association (ESERA), Neustadt an der Weinstraße, Deutschland.
Poster
Boegel, S. & Ropohl, M. (2022). Die Rolle affektiver Schüler*innenmerkmale im Prozess des formativen Assessments. Poster zur Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP). Aachen.
Boegel, S. & Ropohl, M. (2023). Welches Feedback schätzen Schüler:innen als unterstützend ein?. Poster zum Tag der Bildungsforschung des Interdisziplinären Zentrum für Bildungsforschung (IZfB). Essen.
Boegel, S. & Ropohl, M. (2023). Zum Einfluss von Feedback auf Lernerfolg und affektive Schüler:innenmerkmale. Poster zur Jahrestagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF). Essen.
Boegel, S. & Ropohl, M. (2023). Effects of feedback during inquiry phases in chemistry classes. 2023 Summer School of the European Science Education Research Association (ESERA), Neustadt an der Weinstraße, Deutschland.