Wissenschaftliche Vorträge

Ausgewählte Vorträge der Arbeitsgrupppe

06.02.2025

Stemmer, A., Klingbeil, K., & Barzel B.
Teacher professionalisation through the use of a digital diagnostic tool in settings with different forms of additional support
CERME14, Bozen-Bolzano

06.02.2025

Klingbeil, K. & Moons, F.
Overcoming the letter-as-object misconception in 4 weeks? An analysis of latent class transitions and contributing teaching practices
CERME14, Bozen-Bolzano

04.02.2025

Ebers, P.
The exceptional role of the task in a video case
CERME14, Bozen-Bolzano

30.09.2024

 

Ebers, P., Leiningen, A., Müller, J. & Pahlsmeier, Z.
Kognitive Aktivierung und Digitalisierung - Zusammenspiel oder Widerspruch? Vorstellungen von Lehrkräften an der Schnittstelle Primar- & Sekundarstufe
Digitale Transformation für Schule und Lehrkräftebildung gestalten, Potsdam

19.07.2024

Klingbeil, K. & Moons, F.
Investigating students‘ understanding of algebraic letters using latent class analysis
PME47, Auckland

06.06.2024

Eumann, A., Klingbeil, K., & Barzel, B.
From automatic diagnosis to lesson plannings. How teachers use elements of a digital formative assessment tool
FAME1, Utrecht

06.06.2024

Klingbeil, K. & Moons, F.
Unravelling (mis)conceptions about algebraic letters: Exploring response patterns in the ‘Meaning of Letter’ SMART test using latent class analysis
FAME1, Utrecht

07.02.2024

Eumann, A., Klingbeil, K., & Barzel, B.
Von der automatischen Diagnose zur Unterrichtsgestaltung: Wie Lehrkräfte Elemente eines digitalen formativen Assessment-Tools nutzen
GDM, Essen

28.09.2023

Klingbeil, K.
SMART online formative assessment: Professionalisng teachers & enhancing students’ understanding
Forschungskolloquium des Freundenthalinstituts, Utrecht

13.07.2023

Klingbeil, K., Rösken, F., Barzel, B.
„p stands for packs“ – diagnosing the letter as object misconception with multiple-choice items of the SMART online tests
CERME13, Budapest

11.07.2023

 

Eumann, A.
Realising formative assessment strategies with SMART – a study of teachers‘ use of an understanding-orientated digital diagnostic tool in the topic of linear functions
CERME13, Budapest

11.07.2023

Rösken, F., Klingbeil, K. & Barzel, B.
Strengthening teachers‘ formative assessment literacy with SMART
CERME13, Budapest

01.06.2023

Barzel, B.
The challenge of realizing an elaborated online-diagnostic which is more than pure skill training
Assessment-Conference, Trondheim

05.05.2023

Klingbeil, K.
Mit Multiple-Choice-Items Fehlvorstellungen diagnostizieren – Potentiale und Herausforderungen des SMART-Online-Diagnosetools
Vernetzungstagung „Mathematikunterricht mit digitalen Medien und Werkzeugen in Schule und Forschung“, Siegen

01.02.2023

Barzel, B., Klingbeil, K., Rösken, F., & Schacht, F.
Formatives Assessment am Beispiel des MAthematikunterrichts: Potenziale und Herausforderungen des SMART-Online-Diagnosetools
10. GEBF-Tagung, Essen

08.09.2022

Klingbeil, K., Rösken, F., Barzel, B., & Schacht, F.
Potential and challenges of SMART as an online diagnostic tool in comparison to diagnostic interviews using the example of understanding variables
MEDA3, Nitra

02.09.2022

Klingbeil, K., Rösken, F., Barzel, B., Schacht, F., Kortenkamp, U., & Thurm, D.
SMART – eine verstehensorientierte Online-Diagnostik am Beispiel Variablenverständnis
GDM, Frankfurt

24.09.2021

 

Barzel, B., Klingbeil, K., Kortenkamp, U., Rösken, F., Schacht, F. & Thurm, D.
Verstehensorientierte Online-Diagnostik – ein SMARTer Weg
Herbsttagung des Arbeitskreis Mathematikunterricht und digitale Werkzeuge, online

14.09.2021

Klingbeil, K., Rösken, F., Thurm, D., Barzel, B., Schacht, F., Kortenkamp, U., Stacey, K., & Steinle, V.
SMARTA – Online-diagnostic to reveal students’ algebraic thinking and enhance teachers’ diagnostic competencies
ICTMT15, Kopenhagen