06.02.2025
|
Stemmer, A., Klingbeil, K., & Barzel B.
Teacher professionalisation through the use of a digital diagnostic tool in settings with different forms of additional support
CERME14, Bozen-Bolzano
|
06.02.2025
|
Klingbeil, K. & Moons, F.
Overcoming the letter-as-object misconception in 4 weeks? An analysis of latent class transitions and contributing teaching practices
CERME14, Bozen-Bolzano
|
04.02.2025
|
Ebers, P.
The exceptional role of the task in a video case
CERME14, Bozen-Bolzano
|
30.09.2024
|
Ebers, P., Leiningen, A., Müller, J. & Pahlsmeier, Z.
Kognitive Aktivierung und Digitalisierung - Zusammenspiel oder Widerspruch? Vorstellungen von Lehrkräften an der Schnittstelle Primar- & Sekundarstufe
Digitale Transformation für Schule und Lehrkräftebildung gestalten, Potsdam
|
19.07.2024
|
Klingbeil, K. & Moons, F.
Investigating students‘ understanding of algebraic letters using latent class analysis
PME47, Auckland
|
06.06.2024
|
Eumann, A., Klingbeil, K., & Barzel, B.
From automatic diagnosis to lesson plannings. How teachers use elements of a digital formative assessment tool
FAME1, Utrecht
|
06.06.2024
|
Klingbeil, K. & Moons, F.
Unravelling (mis)conceptions about algebraic letters: Exploring response patterns in the ‘Meaning of Letter’ SMART test using latent class analysis
FAME1, Utrecht
|
07.02.2024
|
Eumann, A., Klingbeil, K., & Barzel, B.
Von der automatischen Diagnose zur Unterrichtsgestaltung: Wie Lehrkräfte Elemente eines digitalen formativen Assessment-Tools nutzen
GDM, Essen
|
28.09.2023
|
Klingbeil, K.
SMART online formative assessment: Professionalisng teachers & enhancing students’ understanding
Forschungskolloquium des Freundenthalinstituts, Utrecht
|
13.07.2023
|
Klingbeil, K., Rösken, F., Barzel, B.
„p stands for packs“ – diagnosing the letter as object misconception with multiple-choice items of the SMART online tests
CERME13, Budapest
|
11.07.2023
|
Eumann, A.
Realising formative assessment strategies with SMART – a study of teachers‘ use of an understanding-orientated digital diagnostic tool in the topic of linear functions
CERME13, Budapest
|
11.07.2023
|
Rösken, F., Klingbeil, K. & Barzel, B.
Strengthening teachers‘ formative assessment literacy with SMART
CERME13, Budapest
|
01.06.2023
|
Barzel, B.
The challenge of realizing an elaborated online-diagnostic which is more than pure skill training
Assessment-Conference, Trondheim
|
05.05.2023
|
Klingbeil, K.
Mit Multiple-Choice-Items Fehlvorstellungen diagnostizieren – Potentiale und Herausforderungen des SMART-Online-Diagnosetools
Vernetzungstagung „Mathematikunterricht mit digitalen Medien und Werkzeugen in Schule und Forschung“, Siegen
|
01.02.2023
|
Barzel, B., Klingbeil, K., Rösken, F., & Schacht, F.
Formatives Assessment am Beispiel des MAthematikunterrichts: Potenziale und Herausforderungen des SMART-Online-Diagnosetools
10. GEBF-Tagung, Essen
|
08.09.2022
|
Klingbeil, K., Rösken, F., Barzel, B., & Schacht, F.
Potential and challenges of SMART as an online diagnostic tool in comparison to diagnostic interviews using the example of understanding variables
MEDA3, Nitra
|
02.09.2022
|
Klingbeil, K., Rösken, F., Barzel, B., Schacht, F., Kortenkamp, U., & Thurm, D.
SMART – eine verstehensorientierte Online-Diagnostik am Beispiel Variablenverständnis
GDM, Frankfurt
|
24.09.2021
|
Barzel, B., Klingbeil, K., Kortenkamp, U., Rösken, F., Schacht, F. & Thurm, D.
Verstehensorientierte Online-Diagnostik – ein SMARTer Weg
Herbsttagung des Arbeitskreis Mathematikunterricht und digitale Werkzeuge, online
|
14.09.2021
|
Klingbeil, K., Rösken, F., Thurm, D., Barzel, B., Schacht, F., Kortenkamp, U., Stacey, K., & Steinle, V.
SMARTA – Online-diagnostic to reveal students’ algebraic thinking and enhance teachers’ diagnostic competencies
ICTMT15, Kopenhagen
|