Research Staff: Sarah Tewiele M.Sc.
Research Profile
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Alternative drive technologies
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Simulation of vehicles and vehicle components
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Recording and evaluation of real, automobile mobility data
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Driving cycle development
Working title for dissertation
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Analysis of real world driving data of battery electric vehicle with subsequent driving cycle construction
Final Thesis Work
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Topic of the master thesis: "Methodological comparison of different drive technologies based on real driving data - Use of smartphones as data loggers"
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Topic of the Bachelor thesis: "Analysis of the process behavior of the Audi A3 front flap in the process chain body construction / varnish"
Awards and scholarships
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07/2014 Siemens Energy Thesis Award 2014 for an outstanding Masters Thesis
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07/2014 Award 2014 Soroptimist International Club Duisburg/Mülheim for an outstanding Masters degree
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10/2013 Award of Sparkasse Duisburg 2013 for outstanding academic achievements
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09/2008 – 09/2013 Scholarship of Stiftung Begabtenförderung berufliche Bildung
Research Projects
- PREMIUM (completed)
- colognE-mobil (completed)
- RuhrautoE (completed)
Publications
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Abbildung von Mobilität durch realitätsnahe Testzyklen : Grundlagen, Ergebnisse und PotenzialeIn: Unikate: Berichte aus Forschung und Lehre (2023) Nr. 59: Mobilität und Transport im Wandel : Strategie und Umsetzung, pp. 98 - 107Online Full Text: dx.doi.org/ Online Full Text (Open Access)
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Generierung von repräsentativen Fahr- und Lastzyklen aus realen Fahrdaten batterieelektrischer FahrzeugeDuisburg, Essen (2020) xxi, 246 SeitenOnline Full Text: dx.doi.org/ Online Full Text (Open Access)
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Classification of BEV Driving Data using Artificial Neural Networks with subsequent Driving Cycle Construction
14th International Symposium on Advanced Vehicle Control ; AVEC 2018 ; Beijing, July 16th to July 20th, 2018,(2018) -
Clustering of real BEV driving data with subsequent driving cycle construction using Markov chainsIn: 9. GMM-Fachtagung "Automotive meets Electronics" / AmE 2018; Dortmund, Germany; 7 - 8 March 2018 2018, pp. 120 - 125
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Energiebedarf von elektrisch und verbrennungsmotorisch angetriebenen Kraftfahrzeugen in Abhängigkeit von Zuladung und Verkehrsumfeld
Wissenschaftsforum Mobilität ; Mobility in Times of Change – Past, Present, Future ; Universität Duisburg-Essen, 07.06.2018,(2018) -
Evaluation of alternative drive systems based on driving patterns comparing Germany, China and MalaysiaIn: International Journal of Automotive and Mechanical Engineering Vol. 14 (2017) Nr. 1, pp. 3985 - 3997Online Full Text: dx.doi.org/ (Open Access)
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Driving pattern analysis of hybrid and electric vehicles in a German conurbation including a drive system evaluationIn: International Journal of Advanced Mechatronic Systems Vol. 7 (2017) Nr. 3, pp. 158 - 164Online Full Text: dx.doi.org/
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Alternative Antriebe und Kraftstoffe für die nachhaltige Sicherung der Mobilität mit besonderem Fokus auf OstasienIn: Nationale und internationale Trends in der Mobilität: technische und betriebswirtschaftliche Aspekte / 7. Wissenschaftsforum Mobilität ; Duisburg, 18.06.2015 / Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin (Eds.) 2016, pp. 179 - 200Online Full Text: dx.doi.org/
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Identifikation der Energieverteilung von Fahrantrieb und Nebenaggregaten in realen Fahrprofilen im FlottenbetriebIn: AmE 2016 - Automotive meets Electronics / Automotive Meets Electronics (Symposium) , 7th GMM-Symposium, Dortmund, 1.3.-2.3.2016 / Wahl, Michael (Eds.) 2016, pp. 111 - 116
2023
2020
2018
2017
2016
2015
- Daleske, Sarah; Blume, Sebastian; Schüller, Mira; Koppers, Martin
Vergleich von Antriebskonzepten auf Basis realer Fahrdaten
In: Entscheidungen beim Übergang in die Elektromobilität: technische und betriebswirtschaftliche Aspekte / Proff, Heike (Hrsg.), 2015 S. 347 - 369
ISBN: 978-3-658-09576-5; 978-3-658-09577-2
Online Volltext: dx.doi.org/