Research Staff: Dr.-Ing. Patrick Driesch
Dr.-Ing. Patrick Driesch Room: MD 230 Telephone: +49 (0) 203 / 379 – 1604 Fax: +49 (0) 203 / 379 – 4143 E-Mail: patrick.driesch@uni-due.de |
Research Profile
- Simulation-based analysis and evaluation of drive train concepts based on real vehicle data
- User Acceptance
- Consumption Simulation
Title of the Dissertation
Subject area: Simulation-based analysis and evaluation of drive train concepts
Final Thesis
- Master's thesis: Modeling the dynamic behavior of three-phase machines under real-time requirements (external blocking group SMS group GmbH)
- Bachelor thesis: "Generation and implementation of a practical interaction scenario for humanoid robot prototypes, Humech'"
Current lectures
No current lectures.
Past lectures (max. 10)
No past lectures.
Publications
-
Abbildung von Mobilität durch realitätsnahe Testzyklen : Grundlagen, Ergebnisse und PotenzialeIn: Unikate: Berichte aus Forschung und Lehre (2023) Nr. 59: Mobilität und Transport im Wandel : Strategie und Umsetzung, pp. 98 - 107Online Full Text: dx.doi.org/ Online Full Text (Open Access)
-
Alternative Kraftstoffe für mobile Maschinen : Eine Untersuchung des Einsatzes von Erdgas bei HafenumschlaggerätenIn: Unikate: Berichte aus Forschung und Lehre (2023) Nr. 59: Mobilität und Transport im Wandel : Strategie und Umsetzung, pp. 116 - 127Online Full Text: dx.doi.org/ Online Full Text (Open Access)
-
Methodology for the conceptual design of application-specific and requirement-oriented charging robotsIn: 6th E-Mobility Power System Integration Symposium (EMOB 2022) / 02.06.2022 - 03.06.2022, E-Mobility Power System Integration Symposium ; 6 (The Hague; Online) : 2022.10.10 2023, pp. 50 - 57Online Full Text: dx.doi.org/
-
Modeling the Longitudinal Dynamics of Terminal TractorsIn: ATZ Heavyduty Worldwide Vol. 14 (2021) Nr. 2, pp. 48 - 53Online Full Text: dx.doi.org/
-
Modellierung der Längsdynamik von TerminaltraktorenIn: ATZheavy duty Vol. 14 (2021) Nr. 2, pp. 52 - 57Online Full Text: dx.doi.org/
-
Modellgestützte Bewertung des Einsatzes von alternativen Antrieben für Flotten von mobilen Maschinen am Beispiel erdgasbetriebener TerminaltraktorenDuisburg, Essen (2021) xxvii, 208 SeitenOnline Full Text: dx.doi.org/ Online Full Text (Open Access)
-
Wirtschaftlichkeitsmodell zur Gesamtkostenbetrachtung von mobilen Maschinen unterschiedlicher AntriebskonzepteIn: Making Connected Mobility Work: Technische und betriebswirtschaftliche Aspekte / Making Connected Mobility Work ; 12. Wissenschaftsforum Mobilität 2020 ; 18.06.2020, Duisburg (abgesagt) / Proff, Heike (Eds.) 2021, pp. 203 - 222Online Full Text: dx.doi.org/
-
Data-Driven BEV Modeling for Realistic Consumption Calculation in Traffic SimulationIn: AmE 2020: Automotive meets Electronics ; Beiträge der 11. GMM-Fachtagung, 10. - 11. März 2020 in Dortmund / Automotive Meets Electronics ; AmE 2020 ; 11. GMM-Fachtagung ; 10.03.-11.03.2020, Dortmund / Wahl, Michael (Eds.) 2020, pp. 54 - 59
-
Forschungsprojekt LeanDeR - Leitfaden Normen und regulativer RahmenDuisburg, Essen (2020) 102 SeitenOnline Full Text: dx.doi.org/ Online Full Text (Open Access)
-
Evaluation of alternative propulsion concepts for mobile machinery : A modelling approach using the example on LNG-powered port handling equipmentIn: Proceedings of the 10th International Conference on Simulation and Modeling Methodologies, Technologies and Applications / SIMULTECH 2020; Virtual, Online, France; 8 - 10 July 2020 / De Rango, Floriano; Ören, Tuncer; Obaidat, Mohammad (Eds.) 2020, pp. 225 - 232Online Full Text: dx.doi.org/
-
Entwicklung repräsentativer Prüfzyklen für mobile Maschinen auf Grundlage realer FelddatenIn: Sechste IFToMM D-A-CH Konferenz 2020 / 6. IFToMM D-A-CH Konferenz 2020 : 27./28. Februar 2020, Campus Technik Lienz 2020, pp. 91 - 97Online Full Text: dx.doi.org/ Online Full Text (Open Access)
-
Forschungsprojekt LeanDeR - UmweltberichtDuisburg, Essen (2020) 54 seitenOnline Full Text: dx.doi.org/ Online Full Text (Open Access)
-
Introducing road surface conditions into a microscopic traffic simulationIn: EPiC Series in Computing Vol. 62 (2019) pp. 172 - 186Online Full Text: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Clustering of real BEV driving data with subsequent driving cycle construction using Markov chainsIn: 9. GMM-Fachtagung "Automotive meets Electronics" / AmE 2018; Dortmund, Germany; 7 - 8 March 2018 2018, pp. 120 - 125
-
Energiebedarf von elektrisch und verbrennungsmotorisch angetriebenen Kraftfahrzeugen in Abhängigkeit von Zuladung und Verkehrsumfeld
Wissenschaftsforum Mobilität ; Mobility in Times of Change – Past, Present, Future ; Universität Duisburg-Essen, 07.06.2018,(2018) -
Identifizierung von Range Extender Fahrten anhand realer Bewegungsprofile durch künstliche neuronale NetzeIn: Mobilität und digitale Transformation: technische und betriebswirtschaftliche Aspekte / Wissenschaftsforum Mobilität ; Mobility and Digital Transformation – Challenges and Future Paths ; Duisburg, 29.06.2017 / Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin (Eds.) 2018, pp. 237 - 257Online Full Text: dx.doi.org/
-
Simulationsgestützte Analyse verschiedener (teil-) elektrifizierter Antriebsvarianten für Pkw unter realen BetriebsbedingungenIn: Automotive meets electronics: AmE 2017 ; Beiträge der 8. GMM-Fachtagung 7.-8. März 2017 in Dortmund / AmE ; GMM-Fachtagung, 07.-08.03.2017, Dortmund / Wahl, Michael (Eds.) 2017