Kontakt  |  Aktuelles  |  Lehre  |  PublikationenVorträgeWorkshopsVita

Publikationen

Frentzel-Beyme, L., Holtze, M., Szczuka, J. M., & Krämer, N. C. (2023). Time travels on Instagram: A longitudinal Investigation of Parasocial Interaction with a Historical Person and the Impact on Followers’ Morality. Psychology of Popular Media. https://doi.org/10.1037/ppm0000503

Berg, M., Lewers, E., Szczuka, J. M., & Frentzel-Beyme, L. (2023). „Liebe Sophie“ Pass auf dich auf.“- Parasoziale Interaktion und historisches Denken bei @ichbinsophiescholl. In M. Berg & C. Kuchler (Hrsg.), @ichbinsophiescholl: Darstellung und Diskussion von Geschichte in Social Media. Wallstein. https://doi.org/10.5771/9783835384941-1

Frentzel-Beyme, L., Holtze M., Szczuka, J. M., Krämer, N.C. (2022). Posting from the Past - A Longitudinal Study of the Potentials of Parasocial Interaction with a Historical Figure for History Education. Weizenbaum Journal of the Digital Society, 3(1). https://doi.org/10.34669/WI.WJDS/3.1.3

Lewers, E., & Frentzel-Beyme, L. (2023). Und was kommt nach der Zeitreise? Eine empirische Untersuchung des ‹Auftauchens› aus geschichtsbezogener Virtual Reality. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 51, 402-429. https://doi.org/10.21240/mpaed/51/2023.01.26.X

Frentzel-Beyme, L., & Krämer, N. C. (2023). Historical Time Machines: Experimentally Investigating Potentials and Impacts of Immersion in Historical VR on History Education and Morality. Technology, Mind, and Behavior, 4(1:Spring 2023). https://doi.org/10.1037/tmb0000099

Frentzel-Beyme, L. & Krämer, N. (2022). Back to the Past – An Experimental Investigation about the Effects of Immersive Historical Environments on Empathy and Morality. PRESENCE: Virtual and Augmented Reality, 1-49. https://doi.org/10.1162/pres_a_00357