Aktuelle Staff Weeks

Erasmus+ Staff Weeks und andere Erasmus+ Aufenthalte bieten Mitarbeiter*innen der UDE die Möglichkeit, sich an vielen Universitäten Europas fortzubilden, neue Ansätze für ihre Arbeit kennenzulernen und ein internationales Netzwerk aufzubauen.

Sind Sie auf der Suche nach einer Mobilität, die zu Ihnen passt? Hier stellen wir aktuelle Ausschreibungen von Staff Weeks ein und stellen die Plattform IMOTION vor, die den Mitarbeiter*innen der UDE vielfältige Möglichkeiten für einen Erasmus+ Aufenthalt bietet. Von Internationalisierung über E-Learning zu Zeitmanagement - hier ist für jeden etwas dabei!

10.-14.06.2024, Budapest, Ungarn: ELTE Intercultural Staff Training 2024, Eötvös Loránd University

The training program aims to promote intercultural skills and competencies especially for those who engage in intercultural encounters in their everyday work and feel that they need to further develop their skills to be more successful.

Anmeldefrist ist der 01.04.2024. Weitere Informationen und Anmeldung hier.

17.-21.06.2024, Lissabon, Portugal: Técnico International Staff Week 2024, Universidade de Lisboa

The ISW 2024@Técnico Lisboa is open to staff members from higher education institutions, such as international relations officers, student affairs professionals, researchers, and administrative staff. The event aims to foster international cooperation and promote professional development opportunities.

Anmeldefrist ist der 31.05.2024. Weitere Informationen und Anmeldung hier.

17.-21.06.2024, Vilnius, Litauen: 12th INTERNATIONAL STAFF WEEK, Mykolas Romeris University

The content of the week is prepared both for staff members interested  in sharing their experience among administrative units (International offices, Quality assurance, Student and Staff services, Research management etc) and also for staff members from the Faculties who work on administration of studies or international relations.

Anmeldefrist ist der 20.04.2024. Weitere Informationen hier

14.-18.10.2024, Theassaloniki, Griechenland: 13th ERASMUS STAFF WEEK, Aristoteles University

The 13th Erasmus Staff Training Week is addressed to all interested parties working in the following fields:

1. Erasmus+ Programme
  2. Erasmus+ International Credit Mobility Programme
  3. Higher education internationalization
  4. e-University
  5. Student Services

Workshops/presentations in:
    - Blended Intensive Programmes: Good Practices & Challenges
    - Quality Assurance and Erasmus+ course evaluation
    - Student Mobility management: Good Practices
    - Erasmus Without Paper (EWP) & Dashboard

Anmeldefrist ist der 01. Juli 2024. Anmeldung und mehr Informationen hier.

14.-18.10.2024, Theassaloniki, Griechenland: 6th ERASMUS LIBRARY STAFF WEEK, Aristoteles University

The 6th Library Staff Training Week is addressed to Colleagues from European and International Universities working in libraries:

1. Library Services
  2. Digitalization
  3. Library Services for Persons with Disabilities
  4. Innovation in Libraries
  5. Scholarly Communication

Workshops/presentations in:
    - Presentation of Library of Aristotle University of Thessaloniki.  Reference Service
    - "HEAL-Link Consortium: added values services for academics & researchers in Greece"
    - Innovation in libraries
    - Workshop (digitalization)
    - Support Service for People With Disabilities
    - Visit to the Central and departmental Libraries

Anmeldefrist ist der 01. Juli 2024. Anmeldung und mehr Informationen hier.

IMOTION - Die Plattform für Personalmobilitäten

Noch nicht fündig geworden?

Sinn der Plattform IMOTION staffmobility.eu ist es, umfassend über Fortbildungsangebote für Mitarbeiter*innen von Universitäten im Bereich Technik und Verwaltung zu informieren.

In der Datenbank von IMOTION können Sie noch viele weitere aktuelle Staff Weeks finden und sich auf Jobshadowings oder als Experte für Vorträge u.Ä. bewerben.

Erfahren Sie mehr über IMOTION im nebenstehenden Video!